ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çevre Politikaları ve Mevzuatı CES105 GÜZ 3+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çevre yönetimi ile ilgili temel kavramların, bütünleşik yönetim içinde düşünülmesi için gerekli teorik ve pratik çalışmalara örnek verir.
    2-Doğal çevre yaklaşımının temel ilkelerinin Türkiye için değerlendirilmesi ve çevre ile ilgili ulusal mevzuatın açıklar.
    3-Sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çevre koruma ve kullanma dengesini sağlayacak stratejileri sıralar.
    4-Türkiye`nin çevre korumacı yaklaşımlarına ilişkin uygulama sorunlarının nedenlerini ve sonuçlarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   122
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,07 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
    2 Çevre Konusuna İlişkin Temel Terminolojinin Tanımlanması
    3 Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İdari Yapılanma İle İlgili Temel Mevzuat
    4 Ormanlar ve Sürdürülebilir Ormancılık, Korunan Alanlar ve Yönetimi
    5 Küresel Çevre Sorunları
    6 Çevre Korumacı İdeolojiler, Gönüllü Kuruluşlar ve Çevre, Globalleşmenin Çevre Yönetimine Etkileri
    7 ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı
    8 Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyinde Bütünleşik Çevre Politikaları
    9 Çevre Politikası ve Yönetimi
    10 Bütünleşik Atık Yönetimi
    11 Bütünleşik Hava Yönetimi
    12 Bütünleşik Su ve Toprak Yönetimi
    13 Bütünleşik Su ve Toprak Yönetimi
    14 Bütünleşik Deniz ve Kıyı Yönetimi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
    Kaynaklar Hergüner, B., Kalkan, E. (eds.), (2019). Türkiye`de Çevre Politikaları, Nobel Akademik Yayıncılık. Keleş, R., Hamamcı, C., Çoban, A., (2009). Çevre Politikası, İmge Kitabevi. Bozkurt, Y., (2018). Çevre Sorunları ve Politikaları, Ekin Basım Yayın.
    Yardımcı Kitap Çepel, N., (2003). Çevre Sorunları ve Çözümleri, TÜBİTAK Yayınları.
    Dersin Amacı Doğal çevre yaklaşımının temel ilkelerini Türkiye için değerlendirmek, çevre ile ilgili ulusal mevzuatı analiz etmek, sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çevre koruma ve kullanma dengesini sağlayacak stratejileri ortaya koymaktır.
    Dersin İçeriği Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri. Çevre Konusuna İlişkin Temel Terminolojinin Tanımlanması. Türkiye?de Çevre Yönetimi ve İdari Yapılanma İle İlgili Temel Mevzuat. Ormanlar ve Sürdürülebilir Ormancılık, Korunan Alanlar ve Yönetimi. Küresel Çevre Sorunları. Çevre Korumacı İdeolojiler, Gönüllü Kuruluşlar ve Çevre, Globalleşmenin Çevre Yönetimine Etkileri. ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı. Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyinde Bütünleşik Çevre Politikaları. Bütünleşik Atık Yönetimi. Bütünleşik Hava Yönetimi. Bütünleşik Su ve Toprak Yönetimi. Bütünleşik Deniz ve Kıyı Yönetimi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 3
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. -
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 4
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 5
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster