Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
|
2
|
Katı Atık Tanım Ve Sınıflandırılması
|
|
3
|
Katı Atık Özellikleri Fiziksel Ve Kimyasal Kompozisyonlar, Atık Oluşumu ve Karakterizasyonu
|
|
4
|
Kentsel Atıkların Biriktirilmesi, Toplanması Ve Bertaraf Yöntemleri
|
|
5
|
Katı Atık Yönetimi, Geri Dönüşüm ve Entegre Katı Atık Yönetim Sistemi
|
|
6
|
Katı Atık Bertaraf Yöntemleri
|
|
7
|
Katı Atık Yakma Tesislerinin İşletilmesi Ve Baca Gazı Arıtma Esasları
|
|
8
|
Kompost Tesislerinin Tasarım Esasları Ve İşletilmesi
|
|
9
|
Katı Atıklar İle İlgili Yasal Mevzuat
|
|
10
|
Tehlikeli Atıkların Tanımı Ve Sınıflandırılması
|
|
11
|
Tehlikeli Atık Yönetimi- Toplama, Taşıma Ve Bertaraf Yöntemleri
|
|
12
|
Tıbbi Atıkların Tanımı Ve Sınıflandırılması
|
|
13
|
Tıbbi Atık Yönetimi- Toplama, Taşıma Ve Bertaraf Yöntemleri
|
|
14
|
Tıbbi Ve Tehlikeli Atıklar İle İlgili Yasal Mevzuat
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Kaynaklar
|
Wiegel, U., Steiner, M., (2009). Katı Atık Yönetimi - Atık Yönetiminin Temellerine Yönelik Rehber Kitap. Efil Yayınevi, Ankara.
Christensen, T.,H., (2017). Katı Atık Yönetimi ve Teknolojileri. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Talınlı, İ., (2006). Tehlikeli Atıkların Yönetimi. Birsen Yayınevi.
|
Yardımcı Kitap
|
Öztürk, İ., (2010). Katı Atık Yönetimi ve AB Uyumlu Uygulamaları. İSTAÇ A.Ş. Teknik Kitaplar Serisi, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Katı ve tehlikeli atıkların kaynaktan itibaren nihai bertaraf merkezine getirilinceye kadar geçen adımları değerlendirebilmek, bu amaçla kullanılan araç ve ekipmanları öğrenmek ve bertaraf metotlarını öğrenerek yorum geliştirebilmektir. Katı ve tehlikeli atıkların kontrolünün yasal dayanağı hakkında bilgi vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, katı atık, tıbbi atık ve tehlikeli atıkların tanımı, sınıflandırılması, özellikleri ve katı atık ve tehlikeli atık yönetim tekniklerine ait bilgileri içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
5
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
5
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|