Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Atık suların genel özellikleri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Su arıtımında temel işlemler ve ilgili mevzuatlar
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Konvansiyonel su arıtımında karıştırma ve havalandırma
|
K1-Bölüm-14
|
4
|
Koagülasyon ve flokülasyon yöntemleri
|
K1-Bölüm-6
|
5
|
Çöktürme, yüzdürme, filtrasyon, dezenfeksiyon
|
K1-Bölüm-10
|
6
|
İyon değişimi, ozonlama
|
K1-Bölüm-8
|
7
|
Konvansiyonel arıtım yöntemlerinin değerlendirilmesi
|
K1-Bölüm-16
|
8
|
Adsorpsiyon, ince filtrasyon, membran işlemleri
|
K1-Bölüm-12
|
9
|
Çamur arıtımı ve stabilizasyon yöntemleri
|
K1-Bölüm-10
|
10
|
Biyolojik arıtma yöntemleri: aerobik arıtma
|
K1-Bölüm-22
|
11
|
Biyolojik arıtma: anaerobik arıtma
|
K1-Bölüm-22
|
12
|
Arıtılmış atık suların yeniden kullanımı
|
K1-Bölüm-18
|
13
|
Atık su arıtma tesislerinin özellikleri, deşarj sistemleri
|
K1-Bölüm-18
|
14
|
Atık su artıma yöntemlerinde genel değerlendirmeler
|
K2-Bölüm-14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Elif Paçal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Toröz, İ. (2015). Su ve Atıksu Mühendisliği, Nobel Yayıncılık, Ankara.
K2. Gray, N.F. (2015). İçme Suyu Kalitesi Problemler ve Çözümleri (2.Baskı). M. Işık (ed.), Nobel Yayıncılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Atık suların özellikleri, arıtma yöntemleri, ilgili mevzuatlar ve çevre sağlığı üzerine etkileri hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Atık suların genel özellikleri, atık su parametreleri, arıtma yöntemleri ve atık suyun yeniden kullanım alanları ve ilgili mevzuatları içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
5
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
4
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
3
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|