Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
|
2
|
Şehir Ve Şehircilik Kavramı, Yerleşim Birimlerinin Sınıflandırılması
|
|
3
|
Yerleşme Formunu Etkileyen Sebepler
|
|
4
|
Kentleşme Ve Kentlileşme
|
|
5
|
Şehrin Yapısı, İç Fonksiyon Ve Bölgeler, Gelişen Ve Büyüyen Şehirler
|
|
6
|
Kentleşme Kaynaklı Çevre Sorunları
|
|
7
|
Ülkemizde Kentleşme Ve Kentleşme Sorunları
|
|
8
|
Sanayileşme, Kentleşme Etkileşimi Ve Yarattığı Problemler
|
|
9
|
Sanayileşme, Kentleşme Etkileşimi Ve Yarattığı Problemlerin Çözüm Yolları
|
|
10
|
Plan Ve Planlama Kavramları, Şehir Planlaması
|
|
11
|
Planlamayı Etkileyen Unsurlar, Kent Planlamasındaki Unsurlar
|
|
12
|
Çevre Düzeni Planı
|
|
13
|
Çevre Sağlığı Açısından Kentleşme ve Şehircilik
|
|
14
|
Şehircilikle İlgili Yasa Ve Yönetmeliklerin İncelenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğret,m Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Kaynaklar
|
Keleş, R., (2018). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; Planlama ile çevre sorunlarının ve kentsel yapı ilişkilerinin ortaya konulmasıdır. Şehir ve şehircilik kavramlarını öğrenmek, hatalı şehircilik uygulamalarını çevre sağlığı açısından değerlendirmek, şehir planlaması kavramını ve planlamayı etkileyen çevresel etkenleri öğrenmek, kentleşme hatalarına bağlı bina ve konut sağlığını etkileyen faktörleri öğrenmek de dersin alt amaçları olarak özetlenebilir.
|
Dersin İçeriği
|
Kentleşmenin yarattığı çevre sorunları ile çözüm yollarının gösterilmesidir. Şehirlerin değerlendirilmesinde yararlanılan kriterler (nüfus, yoğunluk, alt yapı ve donatımlar), kentleşme ve çevre planlamasındaki genel esaslar, kentleşme ve nüfus hareketleri, ülkemizde kentleşmenin özellikleri, kentleşme-sanayileşme ve çevre sorunları, çevre planlaması ve çevrenin korunmasında planlamanın önemi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
3
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
3
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
5
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|