ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kentleşme ve Çevre Sağlığı CES208 BAHAR 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşanabilir bir çevrenin özelliklerine örnek verir.
    2-Şehir ve şehircilik kavramlarını tanımlayarak yerleşme alanlarının tercih nedenlerini sıralar.
    3-Çevre sağlığı açısından planlamayı etkileyen faktörlere örnek verir.
    4-Kentleşme ve çevre korumada planlamanın yerini açıklar.
    5-Şehircilik uygulamalarının çevre sağlığı ve ilgili yasa ve yönetmelikler açısından konumunu açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   89
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,97 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
    2 Şehir Ve Şehircilik Kavramı, Yerleşim Birimlerinin Sınıflandırılması
    3 Yerleşme Formunu Etkileyen Sebepler
    4 Kentleşme Ve Kentlileşme
    5 Şehrin Yapısı, İç Fonksiyon Ve Bölgeler, Gelişen Ve Büyüyen Şehirler
    6 Kentleşme Kaynaklı Çevre Sorunları
    7 Ülkemizde Kentleşme Ve Kentleşme Sorunları
    8 Sanayileşme, Kentleşme Etkileşimi Ve Yarattığı Problemler
    9 Sanayileşme, Kentleşme Etkileşimi Ve Yarattığı Problemlerin Çözüm Yolları
    10 Plan Ve Planlama Kavramları, Şehir Planlaması
    11 Planlamayı Etkileyen Unsurlar, Kent Planlamasındaki Unsurlar
    12 Çevre Düzeni Planı
    13 Çevre Sağlığı Açısından Kentleşme ve Şehircilik
    14 Şehircilikle İlgili Yasa Ve Yönetmeliklerin İncelenmesi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğret,m Üyesi İlker ŞİMŞEK
    Kaynaklar Keleş, R., (2018). Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; Planlama ile çevre sorunlarının ve kentsel yapı ilişkilerinin ortaya konulmasıdır. Şehir ve şehircilik kavramlarını öğrenmek, hatalı şehircilik uygulamalarını çevre sağlığı açısından değerlendirmek, şehir planlaması kavramını ve planlamayı etkileyen çevresel etkenleri öğrenmek, kentleşme hatalarına bağlı bina ve konut sağlığını etkileyen faktörleri öğrenmek de dersin alt amaçları olarak özetlenebilir.
    Dersin İçeriği Kentleşmenin yarattığı çevre sorunları ile çözüm yollarının gösterilmesidir. Şehirlerin değerlendirilmesinde yararlanılan kriterler (nüfus, yoğunluk, alt yapı ve donatımlar), kentleşme ve çevre planlamasındaki genel esaslar, kentleşme ve nüfus hareketleri, ülkemizde kentleşmenin özellikleri, kentleşme-sanayileşme ve çevre sorunları, çevre planlaması ve çevrenin korunmasında planlamanın önemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 4
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur 3
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. 3
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. -
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 5
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. -
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. 5
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster