Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halk sağlığına giriş, halk sağlığında temel kavramlar.
|
K2, Bölüm 1
|
2
|
Sağlık ve hastalık kavramları, sağlığı etkileyen faktörler, sağlık kültürü ve hastalık kültürü ilişkileri.
|
K2, Bölüm 1
|
3
|
Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması, temel sağlık hizmetleri.
|
K2, Bölüm 1
|
4
|
Sağlık eğitimi.
|
K2, Bölüm 11
|
5
|
Türkiye`de sağlık yönetimi ve sağlık hizmetleri.
|
K2, Bölüm 24
|
6
|
Bulaşıcı hastalıklarla savaş ve korunma.
|
K2, Bölüm 2
|
7
|
Bağışıklama hizmetleri, İşçi ve iş sağlığı.
|
K2, Bölüm 8, 18
|
8
|
Epidemiyolojinin tanımı ve gözlemsel tanımlayıcı epidemiyoloji.
|
K2, Bölüm 6
|
9
|
Sağlığı geliştirme kavramı afetlerde sağlık yönetimi.
|
K2, Bölüm 10
|
10
|
Temel beslenme ve toplum beslenmesi.
|
K2, Bölüm 16
|
11
|
Gıda katkı maddeleri ve halk sağlığı.
|
K1, sayfa 435
|
12
|
Çevre ve insan, çevre ve sağlık ilişkisi.
|
K2, Bölüm 22
|
13
|
Hayvansal gıdalar ve çevre kirliliği.
|
K1, sayfa 473
|
14
|
Çevresel etkilere bağlı hastalıklar.
|
K2, Bölüm 22
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Kaynaklar
|
K1. Tayar, M. ve Yarsan, E. (2014). Veteriner Halk Sağlığı, Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
K2. Akbaba, M. ve Demirhindi, H. (2017). Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Halk sağlığı kavramını, sağlığı korumada temel ilkeleri, temel sağlık hizmetleri ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu öğrenecek, toplumda görülen önemli sağlık sorunlarında halk sağlığı yaklaşımı ve çevre sağlığı konularında bilgi ve beceri sahibi olunması.
|
Dersin İçeriği
|
Halk sağlığına giriş ve halk sağlığında temel kavramlar;Sağlık ve hastalık kavramı ve sağlığı etkileyen etmenler, Sağlık kültür ve hastalık kültür ilişkisi;Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması, temel sağlık hizmetleri;Sağlık eğitimi;Sağlık yönetimi ve Türkiye?de sağlık hizmetleri;Bulaşıcı hastalıklarla savaş ve korunma;Bağışıklama hizmetleri, İşçi ve iş sağlığı;Epidemiyolojinin tanımı ve gözlemsel tanımlayıcı epidemiyoloji;Sağlığı geliştirme kavramı afetlerde sağlık yönetimi;Temel beslenme ve toplum beslenmesi;Gıda katkı maddeleri ve halk sağlığı;Çevre ve insan, çevre ve sağlık ilişkisi;Hayvansal gıdalar ve çevre kirliliği;Çevresel etkilere bağlı hastalıklar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
4
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
5
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
5
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|