Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilgi teknolojilerine giriş-1
|
K2-Sayfa-4
|
2
|
Sözcük işlemciler, sözcük, işlemcisinde sembollerin tanıtımı, kısa yolların tanıtımı
|
K1-Ünite-2
|
3
|
Sözcük işlemcilerde sayfa düzenleme işlemleri, belge düzenleme işlemleri
|
K1-Ünite-2
|
4
|
Hesap tablolarının oluşturulması ve düzenlenmesi,
temel istatistik işlemler
|
K1-Ünite-4
|
5
|
Formüller ve işlevleri, veri listeleri
|
K1-Ünite-4
|
6
|
Grafiklerin oluşturulması ve düzenlenmesi
|
K1-Ünite-4
|
7
|
Grafiklerin değerlendirilmesine yönelik uygulama pratikleri
|
K1-Ünite-4
|
8
|
Sunum hazırlama teknikleri
|
K1-Ünite-3
|
9
|
Etkili sunum adımları
|
K1-Ünite-3
|
10
|
İnternet teknolojileri ve sosyal ağlarda medya okuryazarlığı ve akılcılığı, çeşitli arama motorlarında çevre sağlığı ile ilgili bir konunun taranması
|
K1-Ünite-4
|
11
|
Temel bilgi teknolojilerinde araştırma, grafikleme ve raporlamalara ilişkin değerlendirmeler
|
K1-Ünite-5
|
12
|
Uygulama projelerinin sunulması-I
|
Sunu hazırlıkları, literatür tarama
|
13
|
Uygulama projelerinin sunulması-II
|
Sunu hazırlıkları, literatür tarama
|
14
|
Uygulama projelerinin sunulması-III
|
Sunu hazırlıkları, literatür tarama
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi İlker Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yüzer, T.V. & Okur, M.R. (2015). Temel Bilgi Teknolojileri, Anadolu Üniversitesi Yayını no: 3190, Eskişehir.
K2. Yıldırım, S. (2019). Temel Bilgi Teknolojileri-1 (1. Baskı). Ö. Üstün (ed.), Bilgi teknolojilerine giriş-1 (4-21 s.) Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Erzurum.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste öğrencinin çevre sağlığı ile ilgili konularda bilgisayarla iletişim kurma; bilgisayar ortamında tablolama yazılımı ile tablo oluşturma ve hesaplama yapabilme; veri işlemlerini yapabilme, grafikleme işlemleri; sunu hazırlama becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Tablo oluşturma, verilerin bilgisayar ortamında tablolara işlenmesi, grafiklenmesi ve yorumlanması, bilgisayar ortamında sayfa düzeninin ayarlanması, sunu hazırlanması ve teknolojinin sosyal yaşam üzerindeki etkilerinin anlaşılmasıdır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
5
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
4
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|