Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve
Öğrenim Hedefleri
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Doğa Koruma İle İlgili Temel
Kavramlar, Teoriler Ve Tarihsel
Gelişim
|
K1-Bölüm-2
K2-Bölüm-1
|
3
|
Biyolojik Çeşitliliğe Değer Biçmek
|
K1-Bölüm-3
|
4
|
Türkiye`nin Biyolojik Çeşitliliği
|
K1-Bölüm-4
|
5
|
Biyolojik Çeşitliliğe Yönelik Tehditler
|
K1-Bölüm-5
|
6
|
Populasyon Ve Tür Düzeyinde Koruma
|
K1-Bölüm-6
|
7
|
Gurbette (Ex-Situ) Koruma Yöntemleri
|
K1-Bölüm-7
|
8
|
Koruma Alanlarının Tasarlanması Ve Kurulması
|
K1-Bölüm-8
|
9
|
Koruma Alanlarının Yönetilmesi
|
K1-Bölüm-9
|
10
|
Koruma Alanları Dışında Koruma
|
K1-Bölüm-10
|
11
|
Onarım Ekolojisi
|
K1-Bölüm-11
|
12
|
Doğa Korumayla İlgili Ulusal Ve Uluslararası Mevzuat, Kurum/Kuruluşlar Ve Örgütler
|
K1-Bölüm-12
|
13
|
Koruma Ve İnsan Toplulukları
|
K1-Bölüm-13
|
14
|
Koruma Yönetimi Uygulamaları - Vaka İncelemeleri
|
K1-Bölüm-14
K2-Bölüm-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Primack, R.B.(2012). Koruma Biyolojisi (5.baskı). A.A. Dönmez, E.O. Dönmez (ed.) Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
K2. Ülgen, H., Zeydanlı, U. (ed.) (2008). Orman ve Biyoçeşitlilik (1.baskı). Doğa Koruma Merkezi Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Doğal habitatları korumak için özellikle henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınması ve nasıl yönetilmeleri gerektiğini açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Doğa korumayla ilgili temel kavramlar, doğa-insan ilişkileri ve çevre sorunlarının nedenleri, doğa korumanın tarihsel gelişimi, korunan alanların yönetim planlaması, korumaya ilişkin vaka incelemeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
5
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
-
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
5
|