Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
K1 - Ünite1
|
2
|
Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Konusuna İlişkin Kuramsal Temeller
|
K1 - Ünite2
|
3
|
Türkiye`de Çevre Yönetimi ve İlgili Kurum-Kuruluşlar
|
K1 - Ünite3
|
4
|
Çevre Yönetim Sistemi Standartları
|
K1 - Ünite4
|
5
|
ÇED Yönetmeliği ve Süreci
|
K2 - Ünite1
|
6
|
ÇED Yönetmeliği Maddelerinin Değerlendirilmesi
|
K2 - Ünite2
|
7
|
ÇED`e Tabi Projeler
|
K2 - Ünite3
|
8
|
ÇED Raporu Genel Formatı
|
K2 - Ünite4
|
9
|
ÇED Raporunun Aşamaları
|
K2 - Ünite5
|
10
|
ÇED Sürecinde İlgili Taraflar
|
K2 - Ünite6
|
11
|
Stratejik ÇED
|
K2 - Ünite7
|
12
|
Hukuk ve ÇED
|
K2 - Ünite8
|
13
|
ÇED Süreçlerine Halkın Katılımı ve Bilgi Edinme
|
K2 - Ünite9
|
14
|
Örnek ÇED Raporu İncelemeleri
|
K2 - Ünite10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Okan Ürker
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. ISO 14001 Çevre Yönetimi Sistemi.
K2. Saygılı, A., (2007). Çevre Hukuku Açısından Çevre Etki Değerlendirmesi. İmaj Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Şengül, M., (2002). Türkiye`de ÇED ve Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği İçerik Çözümlemesi. Detay Yayıncılık, Ankara.
YK2. Uygar Erdem, C., (2018). Yurttaşlar İçin ÇED Süreci Takip Rehberi. Sena Ofset, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) ve Çevre Yönetimi süreçleri, Çevre yönetim aracı olarak ÇED`in tarihçesi, dünyada ve Türkiye`de uygulanış şekilleri ile ÇED yönetmeliği hakkında genel bilgi sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği
|
Ders, genel olarak çevre yönetiminin ve ilgili sistemlerin tanıtımı, ÇED yönetmelik maddelerinin değerlendirilmesi, ÇED süreci ve ÇED rapor örneklerinin incelenmesini içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
5
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
4
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|