Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç Ve Öğrenim Hedefleri
|
K1-Bölüm1
|
2
|
Enerji-Çevre Sağlığı İlişkisine Ait Kavramsal Çerçeve
|
K1-Bölüm1
|
3
|
Birincil/Yenilenemeyen Enerji Kaynakları
|
K1-Bölüm2
|
4
|
İkincil - Yenilenebilir Enerji kaynakları
|
K1-Bölüm2
|
5
|
Birincil/Yenilenemeyen Enerji Kaynaklarının Çevreye Etkileri
|
K1-Bölüm3
|
6
|
İkincil/Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Çevreye Etkileri
|
K1-Bölüm3
|
7
|
Nükleer Enerji (Nükleer Reaksiyonlar ve Enerji Üretimi, Araştırma Reaktörleri)
|
K2-Bölüm1, K3-Bölüm1, YK1-Bölüm1
|
8
|
Radyasyon Kaynakları
|
K2-Bölüm2
|
9
|
Radyasyonun İnsan Sağlığına Etkileri ve Diğer Biyolojik Etkileri
|
K2-Bölüm3
|
10
|
Radyasyon Atıklarının Zararsız Hale Getirilmesi
|
K3-Bölüm2
|
11
|
Sürdürülebilir Çevre Bağlamında Karbon Ayak İzi ile Ekolojik Ayak İzi Kavramları
|
K4-Bölüm1, YK2-Bölüm1
|
12
|
Enerji Verimliliği Yönetimi
|
K5-Bölüm1, YK3-Bölüm1
|
13
|
İklim Değişikliği İle Mücadelede Enerji Yönetimi
|
K6-Bölüm1
|
14
|
-
|
-
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Lütfiye SİRKA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1) Keskin, M.C. (2018). Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Çevreye ve Ekonomiye Etkisi, Mali Hizmetler Uzmanlığı, Uzmanlık Tezi, 177 Sayfa, T.C. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara.
K2) MEGEB (2011). Radyasyon Kirliliği, Yayın No: 850CK0033
K3) MEGEB (2011). Radyoloji-Radyasyonun Zararlı Etkileri, Yayın No: 725TTT055
K4) Kalem, S. (2018). Türkiye`nin Ekolojik Ayak İzi Raporu. WWF-Türkiye, İstanbul.
K5) Arslan, A. (2019). Enerji Yönetimi Sunumu. Ankara Üniversitesi, Ankara.
K6) Keskin, M.T. (2019). Enerji Politikalarının İklim Değişikliği İle Mücadeledeki Yeri. İklim Değişikliği Alanında Ortak Çabaların Desteklenmesi Projesi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Morgil, İ. (2019). Nükleer Enerji, Portfolyo Çalışması.
YK2) Tatar, O. (2018). Uluslar Arası Karbon Ticareti ve İzmir`in Karbon Ayak İzi`nin Belirlenmesi.
YK3) TMMOB, Elektrik Mühendisleri Odası (2012). Enerji Verimliliği Raporu. ISBN: 978-605-01-0275-8, EMO Yayın No: GY/2012/3.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı; her türlü enerji kaynağı hakkında temel bilgileri sunarak, çevre sağlığı açısından bu kaynakların çevresel yönetimi (enerji verimliliği, korunma tedbirleri, iklim değişikliği ile mücadele vb.) hakkında öğrencilere teorik ve pratik uygulamaların tanıtılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yenilenebilir Enerji Kaynakları, Fosil Enerji Kaynakları, Radyasyon, Nükleer Enerji, Enerji Kaynağı Üretim Tesisleri Ve Prosesleri, İlgili Mevzuat, Çevre Sağlığı Açısından Enerji Kaynakları, Olası Acil Durumlarda Çevresel Yönetim Tedbirleri Ve Uygulamaları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
4
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
3
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
4
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|