Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi
|
|
2
|
Biyoteknolojinin uygulama alanları
|
|
3
|
Biyoteknolojide önemli mikroorganizmalar (Bakteriler, mayalar, küfler)
|
|
4
|
Çeşitli günlük uygulamalarda mikropların kullanımı
|
|
5
|
Bitki transgenetiğinde kullanılan yöntemler ve pratik uygulamalar
|
|
6
|
Transgenik bitkilerde insan ve çevre kaygıları
|
|
7
|
Transgenik hayvanlar ve insan antikorlarının hayvanlarda üretilmeleri
|
|
8
|
Biyoremedasyon tanımı ve temel öğeleri
|
|
9
|
Genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalarla çevre temizliği
|
|
10
|
Akuatik biyoteknolojinin tıbbi uygulamaları
|
|
11
|
Akuatik biyoteknolojinin çevresel uygulamaları
|
|
12
|
Tıbbi ürünler ve biyoteknoloji uygulamaları
|
|
13
|
Biyoteknoloji mevzuatı
|
|
14
|
Etik ve biyoteknoloji
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Kaynaklar
|
Theiman, W.J. ve Palladino, M.A. (2013). Biyoteknolojiye Giriş, Palme Kitabevi
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Biyoteknoloji ile ilgili temel kavramları benimseterek biyoteknolojik uygulamalar ile ilgili karar verme ve uygulama yeteneği kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Biyoteknolojinin tanımı ve tarihçesi; Biyoteknolojinin uygulama alanları; Biyoteknolojide önemli mikroorganizmalar (Bakteriler, mayalar, küfler); Çeşitli günlük uygulamalarda mikropların kullanımı; Bitki transgenetiğinde kullanılan yöntemler ve pratik uygulamalar; Transgenik bitkilerde insan ve çevre kaygıları; Transgenik hayvanlar ve insan antikorlarının hayvanlarda üretilmeleri; Biyoremedasyon tanımı ve temel öğeleri; Genetiği değiştirilmiş mikroorganizmalarla çevre temizliği; Akuatik biyoteknolojinin tıbbi uygulamaları; Akuatik biyoteknolojinin çevresel uygulamaları; Tıbbi ürünler ve biyoteknoloji uygulamaları; Biyoteknoloji mevzuatı; Etik ve biyoteknoloji .
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
-
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
4
|