ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Afet ve Acil Durumlarda Çevre Sağlığı Önlemleri CES214 GÜZ-BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Acil ve afet durumlarını tanımlayıp sınıflandırır.
    2-Acil ve afet durumlarındaki halk sağlığı uygulamalarını anlatır.
    3-Acil ve afet durumlarında çevreyi sağlıklı hale getirmeye yönelik faaliyetleri uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   87
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,9 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Afet ve acil durum nedir ve afetlerin gruplandırılması
    2 Deprem
    3 Heyelan, yanardağ püskürmesi, sel ve su baskını
    4 Orman yangını, yangın, fırtınalar ve yıldırım düşmesi
    5 Erozyon, toprak kayması ve kaya düşmesi, çığ
    6 Tayfun ve kasırga, kuraklık ve ani ısı yükselmesi
    7 Afet ve acil durumlarda halk sağlığı uygulamaları.
    8 Afet ve acil durum öncesi alınacak önlemler
    9 Afet ve acil durum anında acil yardım önlemleri
    10 Afet ve acil durumlar için acil durum çantası ve afet bölgesine gideceklerin yanında bulunması gereken malzemeler.
    11 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; geçici yerleşim su ve gıda sağlığı ile ilgili önlemler.
    12 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; insan dışkısı ve idrarın, evsel atıklar ve sıvı atıkların zararsızlaştırılması, afetlerde ulaşım ile ilgili özel önlemler
    13 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; vektörler ve diğer hayvanların kontrolü, enkaz ve molozların uzaklaştırılması, karantina ve aşı uygulamaları.
    14 Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; nükleer, biyolojik, kimyasal tehlike ve acil yardım.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu DR. Öğretim Üyesi İlker ŞİMŞEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU, Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Kaynaklar Akbaba, M. ve Demirhindi, H. (2017). Temel Halk Sağlığı, Akademisyen Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin mevzuat hükümleri doğrultusunda afet ve acil durumlarda çevre sağlığı ile ilgili hizmetleri sağlığa uygun yürütebilmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Afet ve acil durum nedir ve afetlerin gruplandırılması; Deprem; Heyelan, yanardağ püskürmesi, sel ve su baskını; Orman yangını, yangın, fırtınalar ve yıldırım düşmesi; Erozyon, toprak kayması ve kaya düşmesi, çığ; Tayfun ve kasırga, kuraklık ve ani ısı yükselmesi; Afet ve acil durumlarda halk sağlığı uygulamaları; Afet ve acil durum öncesi alınacak önlemler; Afet ve acil durum anında acil yardım önlemleri; Afet ve acil durumlar için acil durum çantası ve afet bölgesine gideceklerin yanında bulunması gereken malzemeler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; geçici yerleşim su ve gıda sağlığı ile ilgili önlemler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; insan dışkısı ve idrarın, evsel atıklar ve sıvı atıkların zararsızlaştırılması, afetlerde ulaşım ile ilgili özel önlemler; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; vektörler ve diğer hayvanların kontrolü, enkaz ve molozların uzaklaştırılması, karantina ve aşı uygulamaları; Acil ve afet durumlarında başlıca çevre sağlığı hizmetleri; nükleer, biyolojik, kimyasal tehlike ve acil yardım.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 4
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. -
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. -
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 4
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. 5
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster