Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fizyoloji`ye giriş, Homeostasis
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Hücre yapısı
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Hücre potansiyelleri
|
K1-Bölüm-5
|
4
|
Kas sistemi fizyolojisi
|
K2-Bölüm-6
|
5
|
Kan fizyolojisi
|
K1-Bölüüm-32
|
6
|
Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-14
|
7
|
Solunum sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-37
|
8
|
Sindirim sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-62
|
9
|
Boşaltım ve üreme sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-25
|
10
|
Sinir sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-45
|
11
|
Endokrin sistem fizyolojisi I
|
K1-Bölüm-74
|
12
|
Endokrin sistem fizyolojisi II
|
K1-Bölüm-80
|
13
|
Duyu sistemi fizyolojisi
|
K1-Bölüm-49
|
14
|
Metabolizma ve vücut sıcaklığının düzenlenmesi
|
K1-Bölüm-67
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Elif Paçal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Hall, J.E. (2017). Guyton Tıbbi Fizyoloji (13. Baskı). Güneş Kitabevi, Ankara.
K2. Ziylan, Y.Z. (2019). Özet Fizyoloji (1. Baskı). Y.Z. Ziylan (ed.), Kas Sistemi Fizyolojisi (109-145). Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Fizyoloji dersinin amacı öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun anlatılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Fizyoloji`ye giriş, Homeostasis,Hücre yapısı,Hücre potansiyelleri, Kas sistemi fizyolojisi,Kan fizyolojisi,Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi,Solunum sistemi fizyolojisi,Sindirim sistemi fizyolojisi,Boşaltım ve üreme sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi fizyolojisi,Endokrin sistem fizyolojisi I,Endokrin sistem fizyolojisi II,Duyu sistemi fizyolojisi,Metabolizma ve vücut sıcaklığının düzenlenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
-
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
-
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
3
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
3
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|