Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Suyun önemi ve özellikleri, hidrolojik çevrim ve su bütçesi
|
K1- Bölüm-2
|
2
|
İç suların sınıflandırılması
|
K2- Bölüm-3
|
3
|
Su kirliliği kaynakları (noktasal)
|
K2- Bölüm-4
|
4
|
Su kirliliği kaynakları (noktasal olmayan)
|
K2- Bölüm-4
|
5
|
Su kalitesi parametreleri-1
|
K3- Bölüm-3
|
6
|
Su kalitesi parametreleri-2
|
K3- Bölüm-3
|
7
|
Kirlilik ve su kalitesi parametreleri genel değerlendirme
|
K2- Bölüm-7
|
8
|
Su kirleticileri-1
|
K2- Bölüm-5
|
9
|
Su kirleticileri-2
|
K2- Bölüm-6
|
10
|
İçme ve kullanma sularının nitelikleri
|
K2- Bölüm-2
|
11
|
Su kalitesinin belirlenmesinde temel yöntemler-1
|
K1- Bölüm-9
|
12
|
Su kalitesinin belirlenmesinde temel yöntemler-2
|
K1- Bölüm-9
|
13
|
Suların kullanımı ve su kalitesi, ulusal/uluslararası standartlar, Su Çerçeve Direktifi
|
YK1-Bölüm-1
|
14
|
Su kirliliği, su kıtlığı, su krizi, kuraklık, iklim değişikliği gibi ulusal/küresel problemlerin çevre sağlığı üzerindeki etkileri
|
K1- Bölüm-30
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Elif PAÇAL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Wetzel, R.G. (2017). Limnoloji, 3. Baskıdan çeviri, (çeviri ed: M.B. Ergönül), Nobel Yayınevi, Ankara.
K2. Tanyolaç J. (2011). Limnoloji (6. baskı), Hatipoğlu Yayınevi, Ankara.
K3. Gray, N.F. (2015). İçme Suyu Kalitesi, (çeviri ed: M. Işık), Nobel Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. SU KALİTESİ KONTROL YÖNETMELİĞİ, Resmi Gazete Sayı: 25687, 31 Aralık 2004.
|
Dersin Amacı
|
Yüzey ve yeraltı su kaynaklarının su kalitesinin anlaşılması amacıyla fiziksel, kimyasal ve biyolojik parametreler, su kirliliğinin önlenmesine yönelik tedbirler ve bunlarla ilgili ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar, su kalitesini iyileştirme stratejileri, su kaynaklarına ilişkin tehditleri ve çevre sağlığına olan etkilerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Suyun özellikleri, iç su sistemlerinin sınıflandırılması, su kalitesi parametreleri, kirletici kaynaklar, su kalitesi ve kirliliği ile ilgili mevzuatlar, su kaynaklarına olan küresel müdahalelerin çevre sağlığı üzerine etkileri, su kalitesinin izlenmesinde analitik yöntemler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
2
|
Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur
|
5
|
3
|
Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur.
|
4
|
4
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
5
|
5
|
İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.
|
-
|
6
|
Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır.
|
-
|
7
|
Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
|
3
|
8
|
Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır.
|
-
|
10
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır.
|
4
|
11
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
4
|
13
|
Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|