ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Canlılardan Enerji Üretimi (Biyoenerji) CES218 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyoenerjiden elde edilen ürünleri sıralar.
    2-Biyoenerji çeşitlerini tanımlar.
    3-Biyoenerji elde edilme yöntemlerini sıralar.
    4-Bitkisel atıklardan enerji üretimini tanımlar.
    5-Katı, sıvı, gaz halde biyolojik ürünlerden elektrik üretimi süreçlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   84
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,8 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyoenerji Tanımı ve Çeşitleri K1- Bölüm-1
    2 Biyogaz Kaynakları ve Elde Edilme Şekilleri K1- Bölüm-2
    3 Biyogaz Elde Etmede Bitkisel, Hayvansal ve Belediye Atıklarının Kullanımı K1- Bölüm-2
    4 Çöplerden ve Arıtma Tesislerinden Enerji Elde Edilmesi K1- Bölüm-3
    5 Fermantasyon Teknolojileri ve Basit uygulamaları K1- Bölüm-3
    6 Biyokütle Tanımı ve Çeşitleri K1-Bölüm-4
    7 Tarımsal ve Endüstriyel Atıkların Biyokütle Olarak Kullanımı K1-Bölüm-5
    8 Evsel ve Orman Atıkların Biyokütle Olarak KullanımI K2-Bölüm-1
    9 Termik teknolojileri K2-Bölüm-2
    10 Kompost Teknolojileri K2-Bölüm-3
    11 Pellet-briket teknolojileri K2-Bölüm-4
    12 Örnek Makale Sunumu-1 YK-1
    13 Biyodizel ve Biyoetanol Üretimi K2-Bölüm-6
    14 Örnek Makale Sunumu-2 YK-2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Lütfiye SİRKA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Saraçoğlu, N. (2010). Küresel iklim değişimi, biyoenerji ve enerji ormancılığı. Efil Yayınevi. K2.Acaroğlu, M. (2013). Alternatif enerji kaynakları: güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi, biyokütle enerjisi, biyogaz enerjisi, biyomotorin, yakıt pilleri, bor enerjisi. Nobel.
    Yardımcı Kitap YK1.Amjith, L. R., & Bavanish, B. (2022). A review on biomass and wind as renewable energy for sustainable environment. Chemosphere, 293, 133579. YK2.Maheshwari, P., Haider, M. B., Yusuf, M., Kleme?, J. J., Bokhari, A., Beg, M., ... & Jaiswal, A. K. (2022). A review on latest trends in cleaner biodiesel production: Role of feedstock, production methods, and catalysts. Journal of Cleaner Production, 355, 131588.
    Dersin Amacı Evsel, hayvansal, ormansal ve tarımsal atıklar, vb biyokütle ürünlerden ve biyolojik tarım ürünlerinden katı (kompost, gübre, vb.), sıvı (biyodizel, biyoetanol vb.), gaz (biyogaz, syngaz, leangaz, fakirgaz vb.) halde yakıt ve elektrik üretimi yapan tesisler (biyogaz tesisi, yakma, piroliz, gazlaştırma tesisi vb.) konularında bilgi sahibi olunması.
    Dersin İçeriği Biyoenerji tanımı ve çeşitleri nelerdir. Biyoenerji elde edilen ürünler ve işlem süreçleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 3
    2 Ekosisteme ait temel bileşenler hakkında detaylı bilgi sahibi olur -
    3 Çevre kirliliği, ölçüm ve arıtım yöntemleriyle ilgili bilgi sahibi olur. 4
    4 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olur. 3
    5 İş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur. -
    6 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanır. 4
    7 Çevre sağlığı alanıyla ilgili sektörlerde işleyiş süreçlerini yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. -
    8 Disiplinler arası bireysel ve takım halinde çalışabilme ve sorumluluk alma becerisine sahip olur. 5
    9 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme becerisini kazanır. 4
    10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanır. -
    11 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 3
    13 Alanı ile ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster