Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması, Etkin iletişim ve koşulları
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
İletişim süreçleri, Temel öğeleri, Etkin iletişim koşulları
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
İletişimde dinleme, konuşma, davranış biçimleri
|
K1-Bölüm-3, K1-Bölüm-4
|
4
|
İletişimde kültür ve algı
|
K1-Bölüm-5
|
5
|
İletişim araçları
|
K1-Bölüm-6
|
6
|
İletişimde çatışma
|
K1-Bölüm-7
|
7
|
İletişimde önyargı ve empatik yaklaşım
|
K1-Bölüm-8, K1-Bölüm-7
|
8
|
İletişim geliştirme biçimleri, İlkeler
|
K1-Bölüm-8
|
9
|
Sağlık personelinin ekip ile iletişimi
|
K2-Bölüm-1
|
10
|
Sağlık personelinin hasta ile iletişimi
|
K2-Bölüm-4
|
11
|
Sağlık personelinin hasta yakınları ile iletişimi
|
K2-Bölüm-6
|
12
|
Sağlık personelinin özel (engelli) hasta ile iletişimi (K4-Böl7)
|
K2-Bölüm-7
|
13
|
Sağlık Kurumlarında iletişim türleri (personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi)
|
K2-Bölüm-2
|
14
|
Sağlık hizmetlerinde ektin iletişim önerileri, örnekler ve dönem özeti
|
K1-Bölüm-1-8, K2-Bölüm-1-7
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Celal Tuğrul ZEYREK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Uluyağcı C., Eriş U. (2016) Bireyler Arası İletişim. Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir.
K2. Yüksel E., (2015) Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları, Eskişehir.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Sağlıklı iletişim yöntemleri doğrultusunda, bireyin kendisini tanıması, doğru iletişim ilkelerinin farkına varması, günlük hayatta ve mesleğinde kullanabilmesi, iletişim konusunda duyarlılığın artmasının sağlanabilmesi, farklı din, kültür ve entelektüel düzeylere göre iletişim kurma prensipleri, kendini ifade etme yöntemleri üzerinde bilgi donanımına sahip olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim ve iletişim öğelerinin tanımlanması, İletişim süreci, iletişim yöntemleri, Beden dilinin iletişimdeki rolü, İletişim engelleri ve aşılması, sağlık personelinin hasta ile iletişimi, sağlık personelinin ekip ile iletişimi, sağlık personelinin işiyle ilgili yazılı ve sözlü iletişimi, Komuta Kontrol Merkezi ve 112 İstasyonu anonsu (Vaka Kabulü- Bildirimi- Teslimi)
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
-
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
-
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
-
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
-
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
-
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
5
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
-
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
-
|