Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyoanalitlerin sınıflandırılması
|
K1, 1-19 Sayfalar
|
2
|
Biyoanalitlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri
|
K1, 1-19 Sayfalar
|
3
|
Biyoanaliz metotlarına giriş
|
K2, 1-22 Sayfalar
|
4
|
Biyoanalitlerin analize hazırlanması
|
K2, 1-22 Sayfalar
|
5
|
Uygun analiz yönteminin seçimi
|
K2, 1-22 Sayfalar
|
6
|
Biyoanalitlerin spektroskopik yöntemlerle analizi
|
K2, 131-590 Sayfalar
|
7
|
Biyoanalitlerin kromatografik yöntemlerle analizi
|
K2, 761-890 Sayfalar
|
8
|
Biyoanalitlerin elektrokimyasal yöntemlerle analizi
|
K2, 627-750 Sayfalar
|
9
|
Biyoanalitlerin elektroforetik yöntemlerle analizi
|
K2, 867-888 Sayfalar
|
10
|
Biyoanalitlerin enzimatik yöntemlerle analizi
|
K3, 3-15 Sayfalar
|
11
|
Biyoanalitlerin ELISA yöntemi ile analizi
|
K4, 97-104 Sayfalar
|
12
|
Biyoanalitlerde PCR tekniği ve uygulamaları
|
K5, 138 Sayfa
|
13
|
Biyoanalitlerin biyosensörler ile analizi
|
K2, 605-753 Sayfalar
|
14
|
Biyoanalitik validasyon
|
K2, 967-990 Sayfalar
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Ayşenur YILMAZ KABACA
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- UNIT I: Biomolecules (2018). https://www.researchgate.net/publication/323551103_UNIT-I_Biomolecules/ Accessed 24.02.2021
K2- Skoog, D. A., Holler, F. J., & Crouch, S. R. (2013). Enstrümental Analiz İlkeleri (E. Kılıç ve H. Yılmaz, Çev.). Ankara, Bilim yayıncılık.
K3- Şahin M., "Etanol-metanol karısımının tayini için yüzey baskılı elektrotların modifiye edilmesiyle amperometrik alkol biyosensörünün gelistirilmesi, 2013, Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Doktora Tezi).
K4- Aras, Z. (2011). Mikrobiyolojide kullanılan hızlı tanı yöntemleri. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 68(2), 97-104.
K5- Okutucu, B., & Pehlivan, S. (2003). Reverz-Transkriptaz Polimeraz Zincir Reaksiyonu (RT-PCR) ve Uygulama Alanları. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 12(2), 138.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Biyoanalitlerin analizinde kullanılan biyoanaliz metotlarını tanıtmayı ve temel prensiplerini öğrenmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği
|
Biyoanalitlerin sınıflandırılması, Biyoanalitlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, Biyoanaliz metotlarına giriş, Biyoanalitlerin analize hazırlanması, Uygun analiz yönteminin seçimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar.
|
4
|
2
|
Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
4
|
3
|
Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar.
|
-
|
4
|
Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur.
|
-
|
5
|
Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar.
|
-
|
6
|
Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular.
|
-
|
7
|
Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir.
|
4
|
8
|
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
3
|
9
|
Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular.
|
-
|
10
|
Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
13
|
Canlının yapısını ve işleyişini açıklar.
|
-
|
14
|
Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
-
|