ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biyoanaliz TLT165 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Biyoanalitleri tanır
    2-Biyoanalitleri analize hazırlar
    3-Biyoanalit tayininde kullanılan analiz yöntemlerini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)6212
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10188
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyoanalitlerin sınıflandırılması K1, 1-19 Sayfalar
    2 Biyoanalitlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri K1, 1-19 Sayfalar
    3 Biyoanaliz metotlarına giriş K2, 1-22 Sayfalar
    4 Biyoanalitlerin analize hazırlanması K2, 1-22 Sayfalar
    5 Uygun analiz yönteminin seçimi K2, 1-22 Sayfalar
    6 Biyoanalitlerin spektroskopik yöntemlerle analizi K2, 131-590 Sayfalar
    7 Biyoanalitlerin kromatografik yöntemlerle analizi K2, 761-890 Sayfalar
    8 Biyoanalitlerin elektrokimyasal yöntemlerle analizi K2, 627-750 Sayfalar
    9 Biyoanalitlerin elektroforetik yöntemlerle analizi K2, 867-888 Sayfalar
    10 Biyoanalitlerin enzimatik yöntemlerle analizi K3, 3-15 Sayfalar
    11 Biyoanalitlerin ELISA yöntemi ile analizi K4, 97-104 Sayfalar
    12 Biyoanalitlerde PCR tekniği ve uygulamaları K5, 138 Sayfa
    13 Biyoanalitlerin biyosensörler ile analizi K2, 605-753 Sayfalar
    14 Biyoanalitik validasyon K2, 967-990 Sayfalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Ayşenur YILMAZ KABACA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- UNIT I: Biomolecules (2018). https://www.researchgate.net/publication/323551103_UNIT-I_Biomolecules/ Accessed 24.02.2021 K2- Skoog, D. A., Holler, F. J., & Crouch, S. R. (2013). Enstrümental Analiz İlkeleri (E. Kılıç ve H. Yılmaz, Çev.). Ankara, Bilim yayıncılık. K3- Şahin M., "Etanol-metanol karısımının tayini için yüzey baskılı elektrotların modifiye edilmesiyle amperometrik alkol biyosensörünün gelistirilmesi, 2013, Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, (Doktora Tezi). K4- Aras, Z. (2011). Mikrobiyolojide kullanılan hızlı tanı yöntemleri. Türk Hijyen ve Deneysel Biyoloji Dergisi, 68(2), 97-104. K5- Okutucu, B., & Pehlivan, S. (2003). Reverz-Transkriptaz Polimeraz Zincir Reaksiyonu (RT-PCR) ve Uygulama Alanları. Arşiv Kaynak Tarama Dergisi, 12(2), 138.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Biyoanalitlerin analizinde kullanılan biyoanaliz metotlarını tanıtmayı ve temel prensiplerini öğrenmeyi amaçlar.
    Dersin İçeriği Biyoanalitlerin sınıflandırılması, Biyoanalitlerin fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, Biyoanaliz metotlarına giriş, Biyoanalitlerin analize hazırlanması, Uygun analiz yönteminin seçimi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanı ile ilgili tıbbi terim ve terminolojiye hâkim olur, tanımlamalar yapar. 4
    2 Alanındaki temel bilimsel bilgiyi değerlendirir ve uygular. 4
    3 Tıbbi laboratuvar araç ve gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımlarını yapar. -
    4 Tıbbi laboratuvarlarda güvenlik kurallarını uygular, kişisel güvenlik önlemlerini alır ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. -
    5 Laboratuvarda yapacağı testlerle ilgili olarak çözelti hazırlar, örnekleri analiz için hazır hale getirir, pratik uygulama yapar. -
    6 Enfeksiyon etkenlerini tanımlar, uygun dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini uygular. -
    7 Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. 4
    8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. 3
    9 Tıbbi laboratuvar çalışmalarında çevre sağlığı ve atık yönetimi tedbirlerini uygular. -
    10 Bireysel veya ekip içinde sorumluluk alır ve karşılaştığı sorunları çözer. -
    11 Alanı ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini geliştirir. 4
    12 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    13 Canlının yapısını ve işleyişini açıklar. -
    14 Hastalıkların oluşum mekanizmasını tanımlar, temel tanı testlerini bilir ve uygular. -
    15 Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster