ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    GERONTOLOJİ YBP103 GÜZ 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gerontolojinin ilişkili olduğu bilim dallarını sıralar.
    2-Yaşlılıkta görülen psikososyal değişimleri sıralar.
    3-Yaşlanma kuramlarını değerlendirir.
    4-Yaşlılara yönelik politikaları ve hizmetleri değerlendirir.
    5-Yaşlılarda sık görülen sorunları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; amacı, giriş ve öğrenim hedefleri K1-BÖLÜM-1
    2 Yaşlılığa genel bakış, yaşlılığın tarihsel ve kültürel boyutu K1-BÖLÜM-2
    3 Geriatri ve gerontoloji kavramlar, yaşlılık biliminin tarihçesi ve multidisipliner yönü K1-BÖLÜM-1
    4 Türkiye?de ve dünyada yaşlılığın demografik durumu K1-BÖLÜM-3
    5 Yaşlanma kuramları K1-BÖLÜM-1
    6 Yaşlanma ile oluşan fizyolojik değişiklikler K1-BÖLÜM-4
    7 Yaşlılarda sık görülen sorunlar K1-BÖLÜM-4
    8 Yaşlı istismarı ve ihmali K1-BÖLÜM-5
    9 Yaşlılıkta sosyal desteğin önemi K1-BÖLÜM-6
    10 Yaşlı bireylerde yaşam kalitesi K1-BÖLÜM-9
    11 Ulusal ve uluslararası yaşlılık politikaları K1-BÖLÜM-10
    12 Yaşlılıkla ilgili mevzuat ve etik K1-BÖLÜM-10
    13 Türkiye?de yaşlılara hizmet veren kurumlar K1-BÖLÜM-10
    14 Yaşlı bakım teknikerliği ve multidisipliner ekip içerisindeki rolü K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Kalınkara, V. (2014). Temel gerontoloji yaşlılık bilimi (2. Basım). Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. K2. Ceylan, H. (2015). Yaşlanan Türkiye`de yaşlı bakım personeline duyulan ihtiyaç ve yaşlı bakım programlarının önemi. Elektronik Meslek Yüksekokulları Dergisi UMYOS Özel Sayısı, 5(5), 61-68.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaşlanma süreci ve yaşlılık ile ilgili biyolojik, fizyolojik, demografik, psikolojik, sosyolojik ve hukuksal temel bilgi altyapısını kazandırmak amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlılığa genel bakış, yaşlılığın tarihsel ve kültürel boyutu, yaşlılık bilimi ve tarihçesi, yaşlanma kuramları, yaşlanma ile oluşan fizyolojik değişimler ve yaşlılarda sık görülen sorunlar, yaşlılık politikaları, yaşlılara hizmet veren kurumlar, yaşlılıkla ilgili mevzuat.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. 2
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. 5
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 3
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. 4
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster