ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    LİTERATÜR TARAMA YBP112 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenci veri tabanlarını listeler.
    2-Çalışma alanıyla ilgili anahtar kelimeleri listeler.
    3-Çalışma alanıyla ilgili literatür tarama yürütür.
    4-Anahtar kelimeler ile literatür tarama yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   97
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,23 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Literatür Taraması Neden Önemi.
    2 Arama (Search) Kavramları, Literatür-alanyazın Taramasının Teorik Temelleri.
    3 Veri tabanları ,Türkçe ve Yabancı Kitaplara Ulaşma Stratejileri.
    4 Ulusal Tezlere Ulaşma Stratejileri (YOK Tez Merkezi).
    5 Uluslararası Tezlere Ulaşma Stratejiler (ProQuest - Dissertations & Theses).
    6 Bazı işaretlerin tarama yapmadaki önemi.
    7 Anahtar Kelimeler Anahtar kelimelerin belirlenmesi.
    8 Google Akademik Yayın bulma, Profil oluşturma, Atıf takibi.
    9 Dergi Park ve Ulusal Makalelere Ulaşma Stratejileri.
    10 Uluslararası makalelere ulaşma stratejilerine.
    11 Atıf veritabanı sonuçlarının elde edilmesi.
    12 Kayıtların kademeli taranması.
    13 Uygulama.
    14 Uygulama.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK, Dr. Öğr. Üyesi T. Barış DEĞER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-Prof. Dr. Sevgisun KAPUCU, Doç. Dr. Rabia KAHVECİ. Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. ISBN: 978-605-184-075-8 2-BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, et al. Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360. 3-BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2004.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencinin literatür tarama becerisini geliştirmek.
    Dersin İçeriği Giriş, Literatür Taraması Neden Önemi. Arama (Search) Kavramları, Literatür-alanyazın Taramasının Teorik Temelleri. Veri tabanları, Türkçe ve Yabancı Kitaplara Ulaşma Stratejileri. Ulusal Tezlere Ulaşma Stratejileri (YOK Tez Merkezi). Uluslararası Tezlere Ulaşma Stratejiler (ProQuest - Dissertations & Theses) Bazı işaretlerin tarama yapmadaki önemi. Anahtar Kelimeler Anahtar kelimelerin belirlenmesi. Google Akademik Yayın bulma, Profil oluşturma, Atıf takibi Dergi Park ve Ulusal Makalelere Ulaşma Stratejileri Uluslararası makalelere ulaşma stratejilerine . Atıf veri tabanı sonuçlarının elde edilmesi. Kayıtların kademeli taranması. Uygulama
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. -
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 3
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. 5
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. -
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster