Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, Literatür Taraması Neden Önemi.
|
|
2
|
Arama (Search) Kavramları, Literatür-alanyazın Taramasının Teorik Temelleri.
|
|
3
|
Veri tabanları ,Türkçe ve Yabancı Kitaplara Ulaşma Stratejileri.
|
|
4
|
Ulusal Tezlere Ulaşma Stratejileri (YOK Tez Merkezi).
|
|
5
|
Uluslararası Tezlere Ulaşma Stratejiler (ProQuest - Dissertations & Theses).
|
|
6
|
Bazı işaretlerin tarama yapmadaki önemi.
|
|
7
|
Anahtar Kelimeler Anahtar kelimelerin belirlenmesi.
|
|
8
|
Google Akademik Yayın bulma, Profil oluşturma, Atıf takibi.
|
|
9
|
Dergi Park ve Ulusal Makalelere Ulaşma Stratejileri.
|
|
10
|
Uluslararası makalelere ulaşma stratejilerine.
|
|
11
|
Atıf veritabanı sonuçlarının elde edilmesi.
|
|
12
|
Kayıtların kademeli taranması.
|
|
13
|
Uygulama.
|
|
14
|
Uygulama.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK, Dr. Öğr. Üyesi T. Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-Prof. Dr. Sevgisun KAPUCU, Doç. Dr. Rabia KAHVECİ. Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. ISBN: 978-605-184-075-8
2-BÜYÜKÖZTÜRK, Şener, et al. Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Atıf İndeksi, 2017, 1-360.
3-BÜYÜKÖZTÜRK, Şener. Veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2004.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin literatür tarama becerisini geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Giriş, Literatür Taraması Neden Önemi. Arama (Search) Kavramları, Literatür-alanyazın Taramasının Teorik Temelleri. Veri tabanları, Türkçe ve Yabancı Kitaplara Ulaşma Stratejileri. Ulusal Tezlere Ulaşma Stratejileri (YOK Tez Merkezi). Uluslararası Tezlere Ulaşma Stratejiler (ProQuest - Dissertations & Theses)
Bazı işaretlerin tarama yapmadaki önemi. Anahtar Kelimeler Anahtar kelimelerin belirlenmesi. Google Akademik Yayın bulma, Profil oluşturma, Atıf takibi
Dergi Park ve Ulusal Makalelere Ulaşma Stratejileri
Uluslararası makalelere ulaşma stratejilerine . Atıf veri tabanı sonuçlarının elde edilmesi. Kayıtların kademeli taranması. Uygulama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
-
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
2
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
5
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
-
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|