ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLI FİZYOLOJİSİ YBP107 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hücrenin yapısını ve fizyolojisini tanımlar.
    2-Kas fizyolojisini ve kasılma mekanizmalarını tanımlar.
    3-Kalbin çalışmasında etkili faktörleri listeler.
    4-Solunumun düzenlenmesini tanımlar.
    5-Besinlerin sindirimindeki fonksiyonları tanımlar.
    6-Böbreklerin yapısı ve idrarın oluşumunda görev alan mekanizmaları tanımlar.
    7-Hormonların salgılanan yerlerini ve etki mekanizmalarını tanımlar.
    8-Sinir sistemi fizyolojisi ve organizasyonunu tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 20155
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   102
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,4 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
    2 Fizyolojinin temel kavramları.
    3 Vücut sıvı sistemleri.
    4 Hücre zarından geçiş.
    5 Vücut kan fizyolojisi.
    6 Kan fizyolojisi (kan grupları, immün sistem).
    7 Dolaşım fizyolojisi.
    8 Ara Sınav
    9 Solunum fizyolojisi.
    10 Sinir fizyolojisi.
    11 Otonom fizyolojisi.
    12 Boşaltım fizyolojisi.
    13 Sindirim fizyolojisi.
    14 Endokrin fizyolojisi.
    15 Özel Duyuların fizyolojisi.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK, Dr. Öğr. Üyesi T. Barış DEĞER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Huri Seval Gönderen Çakmak

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Tıbbi Fizyoloji Guyton; Türkçe Çeviri; Prof. Dr. Hayrünisa Çavuşoğlu-Prof. Dr. Berrak Yeğen 11.Basım, 2007. 2-DURNA, Zehra; AKIN, Semiha; ÖZDILLI, Kürşat. İç hastalıkları hemşireliği uygulama rehberi. Cinius yayınları, 2009. 3-AYDIN, Süleyman. İnsan anatomisi ve fizyolojisi. Anadolu Universitesi, 2000.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Normal vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi ve altta yatan fizyolojik kontrol mekanizmaları hakkında temel bilgiler vermek amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri. Fizyolojinin temel kavramları. Vücut sıvı sistemleri. Hücre zarından geçiş. Vücut kan fizyolojisi. Kan fizyolojisi (kan grupları, immün sistem). Dolaşım fizyolojisi. Solunum fizyolojisi. Sinir fizyolojisi. Otonom fizyolojisi. Boşaltım fizyolojisi. Sindirim fizyolojisi. Endokrin fizyolojisi. Özel Duyuların fizyolojisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. 5
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 3
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. -
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. -
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster