Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kanıta Dayalı Uygulama, Tanım Ve Temel Kavramlar.
|
|
2
|
Kanıta Dayalı Uygulama Tarihçesi Ve Gelişimi.
|
|
3
|
Kanıta Dayalı Uygulama Basamakları.
|
|
4
|
Soruşturma Ruhu Geliştirme.
|
|
5
|
Klinik Soru Sorma.
|
|
6
|
PICOT Formatı.
|
|
7
|
Kanıt Düzeyleri.
|
|
8
|
Araştırma Yöntemleri.
|
|
9
|
Kanıt Tarama Sistemleri.
|
|
10
|
Literatür Tarama Ve Veri Tabanlarına Ulaşım.
|
|
11
|
Literatür Tarama Ve Veri Tabanlarına Ulaşım.
|
|
12
|
Klinik Değer Biçme.
|
|
13
|
Kanıtın pratiğe dönüştürülmesi ve bilginin yayılması.
|
|
14
|
Alanına Özgü Makale Seçimi.
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK, Dr. Öğr. Üyesi T. Barış DEĞER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Prof. Dr. Sevgisun KAPUCU, Doç. Dr. Rabia KAHVECİ. Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. ISBN: 978-605-184-075-8
Sümbüloğlu, K., & Akdağ, B. (2010). Kanıta dayalı tıp. Pamukkale Üniversitesi.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Araştırma yöntemlerini öğretmek ve araştırma yapıp sunma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Kanıta Dayalı Uygulama, Tanım Ve Temel Kavramlar. Kanıta Dayalı Uygulama Tarihçesi Ve Gelişimi. Kanıta Dayalı Uygulama Basamakları. Soruşturma Ruhu Geliştirme. Klinik Soru Sorma. PICOT Formatı. Kanıt Düzeyleri. Araştırma Yöntemleri. Kanıt Tarama Sistemleri. Literatür Tarama Ve Veri Tabanlarına Ulaşım
Literatür Tarama Ve Veri Tabanlarına Ulaşım. Klinik Değer Biçme. Kanıtın pratiğe dönüştürülmesi ve bilginin yayılması. Alanına Özgü Makale Seçimi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
-
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
5
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
-
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|