ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLI BAKIM İLKE VE UYGULAMALARI - III YBP201 GÜZ 1+8 Z 9
    Öğrenme Çıktıları
    1-Boşaltım sistemi uygulamalarını listeler.
    2-Nazogastrik ve gastrostomi ile beslenme ilkelerini listeler.
    3-Stoma ve bakım uygulamalarını yürütür.
    4-Yaşlı ve aile eğitimi yürütür.
    5-Uygulamalarında aseptik kuralları yürütür.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)149126
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)138104
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10144
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 20166
    Toplam İş Yükü(Saat)   258
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,6 ---- (9)
    Dersin AKTS Kredisi   9
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yaşlının solunum sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K2,Bölüm 3 K3,Bölüm 4
    2 Yaşlının gastrointestinal sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K2,Bölüm 4 K3,Bölüm 5
    3 Yaşlının kardiyovasküler sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K2, Bölüm 2 K3, Bölüm 2
    4 Yaşlının endokrin sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K2, Bölüm 5 K3, Bölüm 6
    5 Yaşlının kas-iskelet sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K1, Bölüm 6 K2, Bölüm 7
    6 Yaşlının genitoüriner sistemine ait sorunlar ve uygulamalar. K1, Bölüm 7 K2, Bölüm 8
    7 Yaşlılarda nörolojik sistem sorunları ve bakım uygulamaları. K1, Bölüm 8 K2, Bölüm 9
    8 Yaşlılarda onkolojik sorunlar ve bakım uygulamaları. K1, Bölüm 9 K2, Bölüm 10
    9 Yaşlılarda enfeksiyon hastalıklarında bakım uygulamaları. K1,Bölüm9-10 K2, Bölüm 9-10
    10 Yaşlılarda duyu organlarına ait sorunlar ve uygulamalar. K1, Bölüm 1 K2, Bölüm 1
    11 Yaşlılarda dermatolojik sorunlar ve bakım uygulamaları. K3,Bölüm 2
    12 Yaşlılarda psikiyatrik sorunlar ve bakım uygulamaları. K3, Bölüm 11
    13 Yaşlı ve aile eğitimi. K3, Bölüm 1-2
    14 Vaka tartışması .
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi H. Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Melis ERDENER, Öğretim Görevlisi Kutay KAŞLI, Öğretim Görevlisi Mesut ULUDAĞ
    Kaynaklar K1. Atabek T ve ark. (2020). Hemşirelik Esasları. 2. Baskı, Akademi Basım Ltd. Şti., Ankara K2. Aştı, T., & Karadağ, A. (2012). Hemşirelik Esasları Kitabı. Akademi Yayıncılık, İstanbul, 18-23. K3. Kaptan, G. (2013). Geriatrik Bakım İlkeleri. Nobel Tıp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Temel Yaşlı Bakım İlke Ve Esaslarının Kazandırılması.
    Dersin İçeriği Yaşlının solunum sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlının gastrointestinal sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlının kardiyovasküler sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlının endokrin sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlının kas-iskelet sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlının genitoüriner sistemine ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlılarda nörolojik sistem sorunları ve bakım uygulamaları, Yaşlılarda onkolojik sorunlar ve bakım uygulamaları, Yaşlılarda enfeksiyon hastalıklarında bakım uygulamaları, Yaşlılarda duyu organlarına ait sorunlar ve uygulamalar, Yaşlılarda dermatolojik sorunlar ve bakım uygulamaları Yaşlılarda psikiyatrik sorunlar ve bakım uygulamaları, Yaşlı ve aile eğitimi, Vaka tartışması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. 5
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 5
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. -
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 4
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. 5
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 4
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster