Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç.
|
|
2
|
Anatomik temel kavramlar ve vücudun temel birimleri.
|
K1- Bölüm-1
|
3
|
Hareket Sistemi Anatomisi: kemikler ve eklemler.
|
K1- Bölüm-2
|
4
|
Hareket Sistemi Anatomisi: kaslar.
|
K1- Bölüm-3
|
5
|
Sinir Sistemi Anatomisi: nöronun yapısı ve merkezi sinir sistemi.
|
K1- Bölüm-4
|
6
|
Sinir Sistemi Anatomisi: periferik sinir sistemi.
|
K1- Bölüm-5
|
7
|
Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalbin Anatomisi.
|
K1- Bölüm-6
|
8
|
Dolaşım Sistemi Anatomisi: vasküler ve lenfatik sistem.
|
K1- Bölüm-7
|
9
|
Sindirim Sistemi Anatomisi: gastrointestinal sistem ve karaciğer
|
K2- Bölüm-4
|
10
|
Solunum Sistemi Anatomisi: üst solunum yolları ve akciğerler.
|
K2- Bölüm-3
|
11
|
Üriner Sistem Anatomisi: üreter, üretra, idrar kesesi ve böbrek
|
K2- Bölüm-4
|
12
|
Endokrin Sistem Anatomisi: tiroid, hipofiz, böbrek üstü bezleri ve pankreas
|
K2- Bölüm-4
|
13
|
Genital Sistem Anatomisi: yumurtalık, rahim, testis.
|
K2- Bölüm-5
|
14
|
Duyu Organları Anatomisi: görme ve işitme organı.
|
K-2 Bölüm 1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör Mesut ULUDAĞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Ders Notları
K2- Netter, F. H.(2010), İnsan anatomisi atlası. (5. Baskı). Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İnsan anatomisi ve anatomik yapısının temel kavramlarını öğretmek, bu bilgiyi diğer sağlık, bakım ve klinik dersleri anlamak ve mesleğini uygulamak için kullanma becerisi kazandırmak amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Dersin tanıtımı: Giriş, amaçlar. Temel anatomik kavramlar, anatomik düzlemler, vücudun temel birimleri ve vücut boşlukları. Hareket Sisteminin Anatomisi: Kemikler ve Eklemler Kaslar. Sinir Sisteminin Anatomisi: Nöronun ve merkezi sinir sisteminin yapısı. Dolaşım Sistemi Anatomisi: Kalp ve Damarların Anatomisi ve Lenfatik Sistem. Solunum Sistemi Anatomisi: Üst solunum yolu ve akciğer. Üriner Sistem Anatomisi: Böbrek, üreter, mesane ve üretra. Endokrin Sistem Anatomisi: Hipotalamus, hipofiz, tiroid, adrenal, pankreas bezleri. Genital Sistemin Anatomisi: Erkek ve dişi üreme organları. Duyu organlarının anatomisi: göz, kulak, dil, burun.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
5
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
3
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
2
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
-
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
3
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
2
|