Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri.
|
K-1
|
2
|
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Bakteri, virüs, mantar, parazit özellikleri,
|
K-1, K-2 BÖLÜM-I
|
3
|
Enfeksiyon oluşumu, enfeksiyon zinciri, enfeksiyonun vücuda yayılması.
|
K-1, K-2 BÖLÜM-I
|
4
|
Enfeksiyon belirtileri
|
K-1, K-2 BÖLÜM-II
|
5
|
Enfeksiyon hastalıklarının bildirimi ve izolasyon
|
K-1, K-2 BÖLÜM-III
|
6
|
Yaşlılarda bağışıklama
|
K-1, K-2 BÖLÜM-IV
|
7
|
Yaşlılarda solunum yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
|
K-1, K-2 BÖLÜM-V
|
8
|
Yaşlılarda sindirim sistemiyle bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakımı
|
K-1, K-2 BÖLÜM-VI
|
9
|
Yaşlılarda deri ve mukoza yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım
|
K-2 BÖLÜM-VII
|
10
|
Yaşlılarda cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım
|
K-2 BÖLÜM-VIII
|
11
|
Yaşlılarda üriner sistem enfeksiyon hastalıkları ve bakım
|
K-1, K-3 BÖLÜM-9
|
12
|
Hastane enfeksiyonları
|
K-1, K-3 BÖLÜM-1,2
|
13
|
Hastane enfeksiyonları korunma ve kontrol yöntemleri
|
K-1, K-3 BÖLÜM-10,11
|
14
|
Enfeksiyon hastalıklarda izolasyon yöntemleri
|
K-1, K-3 BÖLÜM-11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. EHB 203 Enfeksiyon Hastalıkları Ders Notları
K2. AVCI, İ.A.(2010). Enfeksiyon Hastalıkları (Genişletilmiş 2. Baskı). Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, Ankara.
K3. Halkman, K., & Sağdaş, Ö. (2005). Merck Mikrobiyoloji El Kitabı. Başak Matbaacılık, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Enfeksiyon etkenleri, bulaşma yolları, insan ve toplum sağlığı için önemi, korunma ve kontrol yöntemleri konularında bilgi, davranış ve beceri geliştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Enfeksiyon hastalıklarına giriş, genel bilgiler. Mikroorganizmaların sınıflandırılması, bakteri, virüs, mantar, parazit özellikleri, Enfeksiyon oluşumu, enfeksiyon zinciri, enfeksiyonun vücuda yayılması, Enfeksiyon belirtileri, Enfeksiyon hastalıklarının bildirimi ve izolasyon, Yaşlılarda bağışıklama, Yaşlılarda solunum yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım, Sindirim sistemi yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım, Deri ve mukoza yoluyla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım, Cinsel yolla bulaşan enfeksiyon hastalıkları ve bakım, Üriner sistem enfeksiyon hastalıkları ve bakım, Hastane Enfeksiyonları, Hastane enfeksiyonları Korunma ve Kontrol Yöntemleri, Enfeksiyon hastalıklarında izolasyon yöntemleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
4
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
4
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
2
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
3
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
4
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
3
|