Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaşlıda nörololojik muayene
|
K2, Bölüm 12
|
2
|
Bilinç bozuklukları ve uyku bozuklukları
|
K3, Bölüm 16
|
3
|
Mood ve Davranış Bozuklukları
|
K3, bölüm 16
|
4
|
Demans, Alzheimer hastalığı
|
K1-2, Bölüm 12
|
5
|
Serebrovasküler hastalıklar
|
K1-2-3, bölüm 16, bölüm 12
|
6
|
Parkinson hastalığı ve diğer hareket bozuklukları
|
K1-2 Bölüm 12
|
7
|
Demiyelizan ve enflamatuar hastalıklar
|
K1-2, Bölüm 16
|
8
|
Kas Hastalıkları
|
K1-2, Bölüm 16
|
9
|
Nöromüsküler kavşak hastalıkları
|
K1-3, Bölüm 16
|
10
|
Sinir sistemi enfeksiyon Hastalıkları
|
K1-3, Bölüm 16
|
11
|
Kafa ve omurga Travmaları
|
K1-3, Bölüm 16
|
12
|
Baş ağrısı, Boyun ağrısı ve diğer ağrılı bozuklukları
|
K1-3, Bölüm 16
|
13
|
Baş dönmesi
|
K1-3, Bölüm 16
|
14
|
Görme ve işitme Bozuklukları
|
K1-3, Bölüm 16
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Mesut Uludağ
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
K2. Arıoğul S.(2006). Geriatri ve Gerontoloji. NM Medikal & Nobel Yayınevi, ANKARA
K3. Çavuşoğlu, H. (2002). Cecil Essentials of Medicine (Türkçe baskı), 5. Edisyon, Nobel Tıp Kitabevleri, ANKARA
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılıkta sık görülen inme, demans, Parkinson hastalığı ve bu hastalıkların bakımı konusunda bilgi, davranış ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılıkta sık görülen nörolojik hastalıklara giriş, tanım, önemi.. Sinir sistemi anatomisi ve fizyolojisi
Yaşlılıkta sinir sisteminde görülen fizyolojik değişimler.. İnme. İnmede bakım ve rehabilitasyon. Demans ve çeşitleri. Alzheimer. Alzheimer`de bakım ve rehabilitasyon. Parkinson. Parkinson`da bakım ve rehabilitasyon
Yaşlılarda denge bozukluğu ve düşmeler. İşitme, dil, konuşma ve yutma bozukluklarında bakım ve rehabilitasyon.. Diğer nörolojik bozukluklarda bakım ve rehabilitasyon.. Yaşam kalitesi ve yaşlılarda yaşam kalitesini artıran uygulamalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
3
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
2
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
2
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
4
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
2
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
5
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
3
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
2
|