Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Evde bakımın tanımı ve tarihi gelişimi.
|
K2- Bölüm-2
|
2
|
Evde bakımın kapsamı.
|
K2- Bölüm-4
|
3
|
Evde bakım hizmetlerinin sınıflandırılması.
|
K1- Ders Notları
|
4
|
Evde bakımın olumlu ve olumsuz yönleri.
|
K2- Bölüm-6
|
5
|
Evde bakım ekibi ve mesleki roller.
|
K2- Bölüm-3
|
6
|
Evde bakıma yaşlının kabulü ve hizmetin sonlandırılması.
|
K2- Bölüm-4-5-6
|
7
|
Ev ziyaretlerinde temel ilkeler.
|
K2- Bölüm-3
|
8
|
İnme, Alzheimer ve yatağa bağımlı yaşlıda evde bakım.
|
K1- Ders Notları
|
9
|
Diyabet, KOAH, kronik böbrek yetmezliğinde evde bakım.
|
K2- Bölüm-13
|
10
|
Kalp hastalığı, hipertansiyon, kas ve iskelet sistemi hastalıklarında evde bakım.
|
K2- Bölüm-13
|
11
|
Kanser`de evde bakım.
|
K2- Bölüm-13
|
12
|
Postoperatif dönemde yaşlıda evde bakım.
|
K2- Bölüm-13
|
13
|
Evde bakımda geroteknoloji.
|
K1- Ders Notları
|
14
|
Geroteknolojinin yaşlı ve bakımveren üzerindeki etkileri.
|
K1- Ders Notları
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dr. Selma Arslantaş
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Ders Notları
2. Beki A. (2014). Evde Yaşlı Bakım Hizmetleri. (1. Baskı). Akademi Basın ve Yayıncılık, İSTANBUL
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaşlılara sunulan evde bakım hizmetlerinin kapsam ve içeriğini kavratarak, kronik hastalığa özgü evde bakım hizmeti verebilecek bilgi, tutum ve beceri geliştirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Evde bakımın tanımı ve tarihi gelişimi. Evde bakımın kapsamı. Evde bakım hizmetlerinin sınıflandırılması
Evde bakımın olumlu ve olumsuz yönleri. Evde bakım ekibi ve mesleki roller. Evde bakıma yaşlının kabulü ve hizmetin sonlandırılması.. Ev ziyaretlerinde temel ilkeler.. İnme, Alzheimer ve yatağa bağımlı yaşlıda evde bakım.. Diyabet, KOAH, kronik böbrek yetmezliğinde evde bakım. Kalp hastalığı, hipertansiyon, kas ve iskelet sistemi hastalıklarında evde bakım. Kanser`de evde bakım. Postoperatif dönemde yaşlıda evde bakım
Evde bakımda geroteknoloji. Geroteknolojinin yaşlı ve bakımveren üzerindeki etkileri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
2
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
-
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
3
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
3
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
4
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|