ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Duyarlılık Uygulamaları YBP124 GÜZ-BAHAR 1+2 S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Grup çalışmalarında gönüllü olarak proje ve uygulamalarda iş birliği yapar.
    2-Toplumsal duyarlılığı artırmaya yönelik projeleri tartışır.
    3-Yaptığı projeyi iyi yorumlayarak rapor eder.
    4-Görev sorumluluğu bilincine sahip olarak toplumla ilgili olumlu ve farklı düşünceleri tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13226
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje2011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   118
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,93 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
    2 Dersin İçeriğinin Tartışılması Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Gönüllü Çalışma Gruplarının Oluşturulması K-2 Bölüm-1 Topluma Hizmet Uygulamalarının Tanımı, İlkeleri, Önemi Ve Amacı
    3 Gönüllü Çalışmaların Uygulanacağı Birimlerin Ön İncelemelerinin Yapılması Gereksinimlerin Belirlenmesi Proje Önerisinin Hazırlanması K-2 Bölüm-2 Proje Ve Proje Geliştirme Aşamaları
    4 Proje Önerilerinin Tartışılması ve Onaylanması K-2 Bölüm-3 Tartışma Teknikleri: Konferans, Panel, Sempozyum, Kongre
    5 Gönüllü Çalışma Uygulaması-1 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    6 Gönüllü Çalışma Uygulaması-2 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    7 Gönüllü Çalışma Uygulaması-3 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    8 Gönüllü Çalışma Uygulaması-4 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    9 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Ara Raporun Verilmesi- Tartışması Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    10 Gönüllü Çalışma Uygulaması-5 Gönüllü Çalışmalarla İlgili Ara Raporun Hazırlanması
    11 Gönüllü Çalışma Uygulaması-6 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    12 Gönüllü Çalışma Uygulaması-7 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    13 Gönüllü Çalışma Uygulaması-8 Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
    14 Gönüllü Çalışmaların Sonuç Raporlarının Teslim Edilmesi- Tartışma K-2 Bölüm-4 Proje Öneri Formu
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Bedri Eminsoy

    2-)Öğretim Görevlisi Dr. Kutay Kaşlı

    3-)Öğretim Görevlisi Hasan Çerçioğlu

    4-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener

    5-)Doktor Öğretim Üyesi Banu Cihan Erdoğan

    6-)Doktor Öğretim Üyesi Taner Akarsu

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Melis ERDENER, Öğr. Gör. Kutay KAŞLI, Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
    Kaynaklar K-1 Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık . K-2 Aksoy, B. vd. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. -
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 3
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 3
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. 4
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. -
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 5
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. -
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 3
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster