Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
|
2
|
Dersin İçeriğinin Tartışılması Projelerle İlgili Bilgilendirici ve Tartışmalı Toplantılar, Gönüllü Çalışma Gruplarının Oluşturulması
|
K-2 Bölüm-1 Topluma Hizmet Uygulamalarının Tanımı, İlkeleri, Önemi Ve Amacı
|
3
|
Gönüllü Çalışmaların Uygulanacağı Birimlerin Ön İncelemelerinin Yapılması
Gereksinimlerin Belirlenmesi
Proje Önerisinin Hazırlanması
|
K-2 Bölüm-2 Proje Ve Proje Geliştirme Aşamaları
|
4
|
Proje Önerilerinin Tartışılması ve Onaylanması
|
K-2 Bölüm-3 Tartışma Teknikleri: Konferans, Panel, Sempozyum, Kongre
|
5
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-1
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
6
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-2
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
7
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-3
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
8
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-4
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
9
|
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Ara Raporun Verilmesi- Tartışması
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
10
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-5
|
Gönüllü Çalışmalarla İlgili Ara Raporun Hazırlanması
|
11
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-6
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
12
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-7
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
13
|
Gönüllü Çalışma Uygulaması-8
|
Gönüllülük Çalışması Uygulamasına Hazırlık
|
14
|
Gönüllü Çalışmaların Sonuç Raporlarının Teslim Edilmesi- Tartışma
|
K-2 Bölüm-4 Proje Öneri Formu
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Bedri Eminsoy 2-)Öğretim Görevlisi Dr. Kutay Kaşlı 3-)Öğretim Görevlisi Hasan Çerçioğlu 4-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener 5-)Doktor Öğretim Üyesi Banu Cihan Erdoğan 6-)Doktor Öğretim Üyesi Taner Akarsu
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Melis ERDENER, Öğr. Gör. Kutay KAŞLI, Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
|
Kaynaklar
|
K-1 Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık .
K-2 Aksoy, B. vd. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
-
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
3
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
3
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
4
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
-
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
-
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
3
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|