Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Bedri Eminsoy 2-)Öğretim Görevlisi Dr. Kutay Kaşlı 3-)Öğretim Görevlisi Hasan Çerçioğlu 4-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener 5-)Doktor Öğretim Üyesi Banu Cihan Erdoğan 6-)Doktor Öğretim Üyesi Taner Akarsu
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Melis ERDENER, Öğr. Gör. Kutay KAŞLI, Öğr. Gör. Mesut ULUDAĞ
|
Kaynaklar
|
K-1 Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (2. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık .
K-2 Aksoy, B. vd. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirilmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlüğü ve farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yönetim ve Organizasyon Kavramları; Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi; Temel Gönüllülük Alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim ve Kültür, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler vd.); Gönüllü Çalışmalarla İlgili Proje Geliştirme ve Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım; Gönüllü Çalışmalarda Etik, Ahlaki, Dini, Geleneksel Değerler ve İlkeler; Kamu Kurumları, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım; Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük; Göçmenler ve Gönüllülük.
|