Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K 1-BÖLÜM-1
|
2
|
Psiko-sosyal rehabilitasyonun tanımı ve kapsamı
|
K 1-BÖLÜM-1
|
3
|
Yaşam boyu sağlık ve sağlıklı yaşlanma
|
K 1-BÖLÜM-2
|
4
|
Yaşlılıkta ilişkiler ve sosyal destek
|
K 1-BÖLÜM-3
|
5
|
Yaşlılıkta manevi destek
|
K 2-BÖLÜM-1
|
6
|
Yaşlılıkta özgüven
|
K 1-BÖLÜM-4
|
7
|
Yaşlılıkta motivasyon
|
K 1-BÖLÜM-5
|
8
|
Yaşlılıkta becerileri koruma ve geliştirme-1
|
K 1-BÖLÜM-6
|
9
|
Yaşlılıkta becerileri koruma ve geliştirme-2
|
K 1-BÖLÜM-6
|
10
|
Müdahale gerektiren riskli durumlar
|
K 1-BÖLÜM-6
|
11
|
Yaşlılıkta ihmal, istismar ve şiddet-1
|
K 1-BÖLÜM-7
|
12
|
Yaşlılıkta ihmal, istismar ve şiddet-2
|
K 1-BÖLÜM-7
|
13
|
Yaşlılarla sanat terapi
|
K 3
|
14
|
Disiplinler arası geriatrik ekip çalışması
|
K 1-BÖLÜM-8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Melis ERDENER
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K 1. Balkaya Çetin, A. (2017). Psiko-sosyal rehabilitasyon. (2. Baskı). Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
K 2. Beki, A. (2020). Yaşlı hizmetlerinde manevi destek. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
K 3. Aydın, B. (2012). Tıbbi Sanat Terapisi. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(1), 69-83.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin psikososyal rehabilitasyonun kapsamını öğrenmeleri, yaşlılara yönelik psikososyal rehabilitasyon ve yaşlıların desteklenmesi konularında bilgilerini arttırmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Yaşlılıkta sosyal bakım, yaşlılıkta psikososyal rehabilitasyon, yaşlılıkta ihmal, istismar ve şiddet, geriatrik ekip çalışması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
2
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
3
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
-
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
4
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
2
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
5
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
4
|