ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILIK VE SOSYAL KONULAR YBP216 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlanmanın tarihsel ve kültürel boyutunu tartışır.
    2-Yaşlılığa ilişkin psikososyal kuramları listeler.
    3-Türkiye`de yaşlıların mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını değerlendirir.
    4-Yaşlılıkla ilgili sosyal konuları ve sorunları tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   86
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,87 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K 2-BÖLÜM-6
    2 Yaşlanmanın tarihsel ve kültürel boyutu K 1-BÖLÜM-2
    3 Demografik değişim ve yaşlı nüfus K 1-BÖLÜM-3
    4 Yaşlılığa ilişkin psikososyal kuramlar K 1-BÖLÜM-1
    5 Ayrımcılık ve sosyal dışlanma K 2-BÖLÜM-5
    6 Türkiye`de yaşlıların mevcut durumu, riskler ve ihtiyaçlar K 2-BÖLÜM-6
    7 Yaşlılık ve yoksulluk-1 K 4
    8 Yaşlılık ve yoksulluk-2 K 4
    9 Kırsal yaşlılık K 4
    10 Yaşlılık ve göç-1 K 5
    11 Yaşlılık ve göç-2 K 6
    12 Yaşlılık ve kadın-1 K 2-BÖLÜM-7
    13 Yaşlılık ve kadın-2 K 2-BÖLÜM-7
    14 Yaşlılar ve hukuk K 3-BÖLÜM-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER, Öğr. Gör. Hasan ÇERÇİOĞLU, Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Seval GÖNDEREN ÇAKMAK
    Kaynaklar K 1. Kalınkara, V. (2014). Temel gerontoloji yaşlılık bilimi. (2. Basım). Nobel Yayınları, Ankara. K 2. Ceylan, H. (2016). Yaşlılık sosyolojisi. (1. Basım). Nobel Yayınları, Ankara. K 3. Özden, S.Y. (2018). Yaşlanmanın psikolojisi ve psikopatolojisi (1. Basım). Nobel Yayıncılık, Ankara. K 4. Nazlıer Keser, E.N. (2019). Türkiye`de yaşlı yoksulluğu sorununa yönelik bir değerlendirme. Toplum ve sosyal hizmet, 30(2), 739-764. K 5. Güler, Z., Özsel, D. & Güler, N. (2015). Arafta kalan yaşlılar: kırdan kente göçün yaşlılara etkisi. Sosyoloji konferansları, 52, 685-713. K 6. Kartal, B. & Alptekin, D.(2015). Ulusaşırı göç süreci ve yaşlılık: Almanya`da birinci kuşak Türk göçmenler. Uluslararası sosyal araştırmalar dergisi, 8(37), 595-612.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin yaşlılık olgusunun sosyal boyutuna ilişkin bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlanmanın tarihsel ve kültürel boyutu, yaşlılığa ilişkin psikososyal kuramlar, ayrımcılık ve sosyal dışlanma, Türkiye`de yaşlıların mevcut durumu, riskler ve ihtiyaçlar, yaşlılık ve yoksulluk, kırsal yaşlılık, yaşlılık ve göç, yaşlılık ve kadın, yaşlılar ve hukuk.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. -
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. -
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. 5
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. -
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. -
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. 4
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. -
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 3
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster