ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    YAŞLILIK VE SOSYAL KONULAR YBP216 GÜZ-BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlanmanın tarihsel ve kültürel boyutunu tartışır.
    2-Türkiye`de yaşlıların mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını değerlendirir.
    3-Yaşlılıkla ilgili sosyal konuları ve sorunları değerlendirir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Melis ERDENER
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Melis Erdener

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1. Kalınkara, V. (2014). Temel gerontoloji yaşlılık bilimi. (2. Basım). Nobel Yayınları, Ankara. K 2. Ceylan, H. (2016). Yaşlılık sosyolojisi. (1. Basım). Nobel Yayınları, Ankara. K 3. Özden, S.Y. (2018). Yaşlanmanın psikolojisi ve psikopatolojisi (1. Basım). Nobel Yayıncılık, Ankara. K 4. Nazlıer Keser, E.N. (2019). Türkiye`de yaşlı yoksulluğu sorununa yönelik bir değerlendirme. Toplum ve sosyal hizmet, 30(2), 739-764. K 5. Güler, Z., Özsel, D. & Güler, N. (2015). Arafta kalan yaşlılar: kırdan kente göçün yaşlılara etkisi. Sosyoloji konferansları, 52, 685-713. K 6. Kümteç Yılmaz, C. (2020). Yaşlı bireylerde yerinde yaşlanma ile başarılı yaşlanma ve yaşam doyumu arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Sağlık ve Toplum, 20(3), 38-48. K 7. Işıkhan, V. (2010). Yaşlı evsizlere yönelik sosyal hizmet uygulamaları ders notu.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin yaşlılık olgusunun sosyal boyutuna ilişkin bilgilerinin arttırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Yaşlanmanın tarihsel ve kültürel boyutu, Türkiye`de yaşlıların mevcut durumu, riskler ve ihtiyaçlar, yaşlılık ve yoksulluk, kırsal yaşlılık, yaşlılık ve göç, yaşlılık ve kadın, yerinde yaşlanma, yaşlılık ve yalnızlık, yaşlılar ve hukuk.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster