Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı; giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1-Genel Giriş
|
2
|
Sağlığın Değerlendirilmesi
Veri Toplama Yöntemleri
|
K2-Bölüm 1, Bölüm 2
|
3
|
Fiziksel Muayene Yöntemleri
|
K2- Bölüm 3
|
4
|
Hastanın Değerlendirilmesi
|
K2- Bölüm 4, Bölüm 5, YK1- Bölüm 3
|
5
|
Solunum Sistemi Muayenesi
|
K2- Bölüm 7, YK1- Bölüm 4
|
6
|
Veri Toplama Formunun Açıklanması-1
|
K3- Bölüm 10
|
7
|
Veri Toplama Formunun Açıklanması-2
|
K3- Bölüm 10
|
8
|
Hematolojik Sistem Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
9
|
Solunum Sistemi Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
10
|
Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
11
|
Endokrin Sistem Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
12
|
Kas İskelet Sistemi Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
13
|
Renal-Üriner Sistem Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
14
|
Beyin ve Sinir Cerrahi Hastalıkları Vaka Çalışması
|
K1- Bölüm 3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Dr. Yadigar ORDU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Şenol Çelik, S., Karadağ, A. (2019). Hemşirelik Bakım Planları: Tanılar, Girişimler ve Sonuçlar. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
K2- Görgülü, R. S. (2014). Hemşireler için Fiziksel Muayene Yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: İstanbul Medikal Sağlık ve Yayıncılık Hiz. Tic. Ltd. Şti.
K3- Atabek Aştı, T., Karadağ, A. (2018). Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilim ve Sanatı. 1. Cilt. İstanbul: Akademi Basın ve Yayıncılık.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1- Craven, R. F., Hirnle, C., Jensen, S. (2015). Fundamentals of Nursing: Human Health and Function, 7th Edition. Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin temel fiziksel muayene becerilerine sahip olması, hastanın genel değerlendirmesini bilmesi, veri toplama yöntemlerini bilmesi ve geliştirilen bir form çerçevesinde hastadan veri toplayabilmesidir. Sistemlere özgün hastalıklara yönelik vakaları değerlendirebilme becerisine de sahip olmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Sağlığın değerlendirilmesi, veri toplama yöntemlerinin açıklanması, fiziksel muayene yöntemlerinin anlatılması, hastanın genel değerlendirilmesinin açıklanması, solunum sistemi muayenesinin öğretilmesi, veri toplama formunun tanıtılması, sistemlere özgü vaka örnekleri öğrenilen bilgilerin vaka tartışmaları şeklinde pekiştirilmesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
3
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
3
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
-
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
2
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
-
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
-
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
3
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
4
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
-
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
5
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
-
|