ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşlı Bakım İlke ve Uygulamaları IV YBP218 BAHAR 0+8 Z 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bakım ihtiyacı olan yaşlının sağlık ve sosyal sorunlarını değerlendirir.
    2-Bakım ihtiyacı olan yaşlının bakım gereksinimlerini listeler.
    3-Yaşlılığı etkileyen faktörleri ve bu süreçle ilgili değişimi değerlendirir.
    4-Yaşlıya yönelik bakım uygulamalarını ekiple uyumlu bir şekilde yürütür.
    5-Bakım gereksinimi olan yaşlıya ait kayıtları düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 5040140
    Toplam İş Yükü(Saat)   238
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,93 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri K1 Bölüm 1
    2 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2, Bölüm 1
    3 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2 Bölüm 2
    4 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K2 Bölüm 3
    5 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K2 Bölüm 4
    6 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K2 Bölüm 5
    7 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K2 Bölüm 6
    8 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K3 Bölüm 2
    9 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K3 Bölüm 3
    10 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1, K3 Bölüm 4
    11 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2 Bölüm 7
    12 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2 Bölüm 8
    13 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2 Bölüm 9
    14 İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim K1,K2 Bölüm 10
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Selma ARSLANTAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Öğretim Görevlisi Dr. Selma Arslantaş

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Kamile ÖNER
    Kaynaklar K1: Ders Notları K2:Atabek T ve ark. (2020). Hemşirelik Esasları. 2. Baskı, Akademi Basım Ltd. Şti., Ankara K3:Kaptan, G. (2013). Geriatrik Bakım İlkeleri. Nobel Tıp Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Temel Yaşlı Bakım İlke ve Esaslarının Kazandırılması.
    Dersin İçeriği İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir. 5
    2 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. 5
    3 Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 4
    5 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir. -
    6 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir. 4
    7 Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır. -
    8 Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir. 3
    9 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. -
    10 Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur. -
    11 İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur. -
    12 Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir. 3
    13 Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar. 3
    14 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. -
    15 Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster