Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2, Bölüm 1
|
3
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2 Bölüm 2
|
4
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K2 Bölüm 3
|
5
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K2 Bölüm 4
|
6
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K2 Bölüm 5
|
7
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K2 Bölüm 6
|
8
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K3 Bölüm 2
|
9
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K3 Bölüm 3
|
10
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1, K3 Bölüm 4
|
11
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2 Bölüm 7
|
12
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2 Bölüm 8
|
13
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2 Bölüm 9
|
14
|
İlgili sağlık kurum ve kuruluşlarının birimleri, diğer uygulama alanları ve sahada eğitim
|
K1,K2 Bölüm 10
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel sağlık bilimleri konusunda genel bir bilgiye sahip olur ve gerektiğinde mesleğinde kullanabilir.
|
5
|
2
|
Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olur, bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
|
5
|
3
|
Yaşlı Bakımı alanında edindiği bilgiler sayesinde yaşlıların sosyal, fiziksel ve psikolojik değişimlerini ve ihtiyaçlarını fark edebilir, sorunları saptar ve çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
4
|
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri, bilgi ve iletişim teknolojilerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
|
4
|
5
|
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip bir birey olarak, alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izleyebilir.
|
-
|
6
|
Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda diğer sağlık ekibi üyeleri ve farklı disiplinlerden profesyonellerle ile işbirliği içinde çalışabilir.
|
4
|
7
|
Birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönet-melik ve mevzuatı bilir ve uygun davranır.
|
-
|
8
|
Sağlıklı beslenme kuralları, yeterli ve dengeli beslenme, yaşlılarda beslenme ilkeleri, yaşlılıkta beslenmenin önemi, yaşlılıkta sık görülen sağlık sorunları ve hastalıklarda beslenme ilkelerini bilir.
|
3
|
9
|
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir, kendisine verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
10
|
Özel durum ve hastalıklara sahip yaşlılara bakım konusunda temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
11
|
İlk yardım, halk sağlığı, çevre koruma konularında temel bilgiye sahip olur.
|
-
|
12
|
Yaşlı bireyin aile üyeleri ve yakınlarıyla etkili iletişim kurabilir, yaşlıyı istismardan korur, aileyi ve ilgili kurumları bu konuda bilgilendirir.
|
3
|
13
|
Temel ilaç bilgisine sahip olur, yaşlının kullanmakta olduğu ilaçları düzenler, yaşlılarda uygunsuz ilaç kullanımının azaltılabilmesi için ekip üyeleri ile karşılıklı iletişim ve geri bildirimin sağlar.
|
3
|
14
|
Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar.
|
-
|
15
|
Yaşlıların planlanan rehabilitasyon programını uygulamaya yardım edebilir.
|
3
|