Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dünya ve Türkiye`de tütün üretimi ve ekonomik önemi
|
K1 K4
|
2
|
Tütün bitkisinin sistematiği ve coğrafi dağılımı
|
K1 K3 YK1
|
3
|
Tütün bitkisinin morfolojisi ve kalite özellikleri
|
K1 YK1
|
4
|
Tütün yaprağının fiziksel ve kimyasal özellikleri
|
K1 K3
|
5
|
Tütün tipleri ve bölge tütünleri
|
K1 K3 YK1
|
6
|
Tütün fide yetiştiriciliği
|
K1 K3
|
7
|
Tütün tarımı, bakım işleri, tepe kırma ve filiz alma
|
K1 K3 YK1
|
8
|
Tütünde hasat ve ipe dizim
|
K1 K3 YK1
|
9
|
Tütünde kurutma ve istifleme
|
K1 K3 YK1
|
10
|
Tütünde tavlama, işleme, denkleme ve fermantasyon
|
K1 K3 K4 YK1
|
11
|
Anason yetiştiriciliği
|
K1 K2
|
12
|
Şerbetçiotu yetiştiriciliği
|
K1 K2
|
13
|
Çay ve haşhaş yetiştiriciliği
|
K3 YK2
|
14
|
Keyf bitkileri hastalık ve zararlıları
|
K1 K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Dilek Akın
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Er, C., M. Yıldız, 2007. Keyf Bitkileri. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:1555, Ders Kitabı: 508, 237s, Ankara.
K2 Baydar, H., 2007. Tıbbi, Aromatik ve Keyf Bitkileri Bilimi ve Teknolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No:51, 288s, Isparta.
K3 Tekel Tütün Enstitüsü Raporları Sayı.1,Tütev Teknik Dergisi Sayı:11
K4 Prof. Dr. Necmi İşler. M.K.Ü. Ziraat Fak. Tarla Bitkileri Bölümü. Haşhaş tarımı ders notları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Prof. Dr. Saliha Kırıcı. Çukurova Üni. Tarla Bitkileri TBP-407 Keyf Bitkileri Ders notları. 2016-2017
YK2 Koç, H. 1993. Keyif Bitkileri. G.O.P. Üni. Ziraat Fak. Yayınları No:4, Tokat
|
Dersin Amacı
|
Türk tipi ve yabancı menşeili tütünlerde kaliteli tütün yetiştiriciliği yapmak için agronomik uygulamaların anlatılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Keyf bitkilerinin genel özellikleri, Tütünün orjini ve tarihçesi, sınıflandırılması, yaprağının fiziksel ve kimyasal özellikleri, Türk tipi tütün tarımının yetiştiricilik esasları, hastalık ve zararlı popülasyonları, Anason,şerbetçi otu, çay ve haşhaş bitkisi yetiştiriciliği, keyf bitkileri hastalık ve zararlıları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
-
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
4
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
4
|