ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarla Bitkileri Fizyolojisi YTB114 GÜZ-BAHAR 2+1 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki biyolojisinin fizyolojik süreçlerini yorumlar
    2-Bitkilerde su metabolizması ve besin üretiminin mekanizmasını kavrar
    3-Tarımsal üretimde fizyolojik mekanizmaları uygular
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler1011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0248
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30177
    Proje0000
    Laboratuar 0428
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011111
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   104
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,47 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki fizyolojisine giriş K 1, K 2
    2 Bitkiler için suyun önemi K 1, K 2
    3 Bitkilerde madde taşınması K 1, K 2
    4 Su ve mineral madde metabolizması K 1, K 2
    5 Bitkilerde enerji üretimi K 1, K 2
    6 Bitkilerde organik madde sentezi ve fotosentez K 1, K 2
    7 Fotosentezin kimyasal mekanizması K 1, K 2
    8 Bitkilerde madde yıkımı ve solunum K 1, K 2
    9 Solunumun kimyasal mekanizması K 1, K 2
    10 Bitkilerde büyüme ve gelişme olayları K 1, K 2
    11 Bitki hormonları ve etki mekanizmaları K 1, K 2
    12 Bitkilerde stresin etkileri K 1, K 2
    13 Fotoperyodizm, termoperyodizm ve diğer bitkisel hareketler K 1, K 2
    14 Ödevlerin incelenmesi ve tartışılması K 1, K 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal ŞAHİN
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Bilal Şahin

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1: Kaya A. ve ark. Meslek Yüksekokulları İçin Bitki Fizyolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. K 2: Bozcuk, S. Bitki Fizyolojisi, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara, 1997.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bitkilerde gerçekleşen fizyolojik olayları, etki mekanizmalarını öğrenmek
    Dersin İçeriği Bitki hücresinde gelişen su metabolizması, solunum, fotosentez, hormonal faaliyetler ve hareketlerin incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 5
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 5
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. 5
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. -
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. 4
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 3
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. -
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster