ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ekonomik Öneme Sahip Bitkiler YTB115 GÜZ-BAHAR 1+1 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye de ekonomik öneme sahip bitkileri öğrenir,
    2-Bu bitkilerin botanik yapıları (bitkisel özellikleri) kavrar,
    3-Ekonomik öneme sahip bitkilerin adaptasyonu (yetiştirilebilmesi) için gerekli olan iklim ve toprak isteklerini öğrenir,
    4- Bu bitkilerin ülkemiz açısından önemini kavrar,
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler20144
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50144
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   53
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,77 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersle ilgili genel açıklamalar. K1 K2
    2 Buğdayın ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    3 Arpa, çavdar, tritikale ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    4 Mısırın ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    5 Çeltiğin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    6 Sorghum, kuşyeminin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    7 Pamuğun ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    8 Ayçiçeğinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    9 Susam, Soya, Yer fıstığının ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K4
    10 Susam, Soya, Yer fıstığının ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K2 K4
    11 Önemli yağ bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    12 Önemli ilaç baharat bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    13 Önemli nişasta ve şeker bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K3 K4
    14 Önemli yem bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği K1 K2 K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Ketenoğlu, O. Ekonomik Bitkiler, Palme Yayıncılık, Ankara, 2003. K2 Geçit, H. H., Çiftci C Y., Emeklier, H. Y., İkincikarakaya, S., Adak,M. S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., , Sancak, C., Sevimay C. S. ve Kendir, H. Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011.
    Yardımcı Kitap K3 Er, C., Uranbey, S., Başalma, D. Nişasta Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2009. K4 Prof. Dr. Hasan BAYDAR Tarla Bitkilerine Giriş ders notları.
    Dersin Amacı Ülkemiz açısından ekonomik öneme sahip bazı bitkilerin tanıtılması, Botanik ve bitkisel özelliklerinin kazandırılması, Bu bitkilerin üretimlerinin yapılması için uygulanan yetiştirme tekniklerinin öğrenciye verilmesi,
    Dersin İçeriği Buğday, arpa, çavdar, tritikale, pamuk, sorgum, ayçiçeği, susam, soya vb. bitkilerin genel özellikleri, ekonomik önemi, yağ bitkileri, ilaç-baharat bitkileri, nişasta-şeker bitkileri ve yem bitkilerinin yetiştirciliği, bitkisel özellikleri ve ekonomik değerleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, -
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 4
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, -
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster