Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersle ilgili genel açıklamalar.
|
K1 K2
|
2
|
Buğdayın ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
3
|
Arpa, çavdar, tritikale ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
4
|
Mısırın ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
5
|
Çeltiğin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
6
|
Sorghum, kuşyeminin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
7
|
Pamuğun ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
8
|
Ayçiçeğinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
9
|
Susam, Soya, Yer fıstığının ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K4
|
10
|
Susam, Soya, Yer fıstığının ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K2 K4
|
11
|
Önemli yağ bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
12
|
Önemli ilaç baharat bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
13
|
Önemli nişasta ve şeker bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K3 K4
|
14
|
Önemli yem bitkilerinin ekonomik önemi, bitkisel özellikleri ve yetiştiriciliği
|
K1 K2 K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Ketenoğlu, O. Ekonomik Bitkiler, Palme Yayıncılık, Ankara, 2003.
K2 Geçit, H. H., Çiftci C Y., Emeklier, H. Y., İkincikarakaya, S., Adak,M. S., Kolsarıcı, Ö., Ekiz, H., Altınok, S., , Sancak, C., Sevimay C. S. ve Kendir, H. Tarla Bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2011.
|
Yardımcı Kitap
|
K3 Er, C., Uranbey, S., Başalma, D. Nişasta Şeker Bitkileri. Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2009.
K4 Prof. Dr. Hasan BAYDAR Tarla Bitkilerine Giriş ders notları.
|
Dersin Amacı
|
Ülkemiz açısından ekonomik öneme sahip bazı bitkilerin tanıtılması, Botanik ve bitkisel özelliklerinin kazandırılması, Bu bitkilerin üretimlerinin yapılması için uygulanan yetiştirme tekniklerinin öğrenciye verilmesi,
|
Dersin İçeriği
|
Buğday, arpa, çavdar, tritikale, pamuk, sorgum, ayçiçeği, susam, soya vb. bitkilerin genel özellikleri, ekonomik önemi, yağ bitkileri, ilaç-baharat bitkileri, nişasta-şeker bitkileri ve yem bitkilerinin yetiştirciliği, bitkisel özellikleri ve ekonomik değerleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
4
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
-
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
-
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|