|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Sulamanın tanımı, önemi ve yaraları, sulamanın tarihçesi
|
|
|
2
|
Sulama sistemleri, sulama sistemlerinin unsurları ve sulama projeleri
|
|
|
3
|
Toprak- Bitki - Su ilişkileri
|
|
|
4
|
Toprak nemi; Toprak neminin ifade şekilleri
|
|
|
5
|
Sulama yönünden önemli nem sabiteleri ve toprak neminin ölçülmesi
|
|
|
6
|
Arazinin sulamaya hazırlanması
|
|
|
7
|
Sulama zamanının planlanması, her sulamada uygulanacak sulama suyu miktarının hesaplanması
|
|
|
8
|
Ara Sınav
|
|
|
9
|
Sulama yöntemleri, Sulama yöntemi seçiminde etkili olan faktörler ve uygun sulama yöntemi seçimi
|
|
|
10
|
Yüzey sulama yöntemleri
|
|
|
11
|
Basınçlı sulama yöntemleri. Yağmurlama sulama yöntemi
|
|
|
12
|
Damla sulama yöntemi,Sulama suyu kalitesi
|
|
|
13
|
Drenaj ve drenaj yöntemleri
|
|
|
14
|
Bazı kültür bitkilerinin sulanması ile ilgili genel bilgiler
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Cemal Servi
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Güngör, Y., Erözel, A.Z., Yıldırım O., 2004. Sulama, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümü, Yayın No: 1540, Ders Kitabı: 493, Ankara.
2. Yıldırım, O., 1996. Bahçe Bitkileri Sulama Tekniği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1438.
3. Yıldırım, O., 2003. Sulama Sistemlerinin Tasarımı. Anakara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1536.
4. Güngör, Y., Erözel, A.Z., 1994. Drenaj ve Arazi Islahı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 1341, Ders Kitabı:389, Ankara.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Bitkisel üretimde suyun ve sulamanın önemi, sürdürülebilir bir üretim için uygulanması gerekli kültürel faaliyetlerden birisi olan sulama ile ilgili mesleki bilgi ve deneyim kazandırmak
|
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
5
|
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
-
|
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
-
|
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
2
|
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|