Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Serin iklim tahıllarının Dünya?da ve Türkiye?deki ekonomik önemi ve tahıl bitkileri hakkında genel bilgi
|
|
2
|
Serin iklim tahıllarının adaptasyonu, sıcaklık, nem ve toprak istekleri
|
|
3
|
Serin iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, serin iklim tahıllarında tane ve yapısı
|
|
4
|
Serin iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları
|
|
5
|
Serin iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme ve erme devreleri
|
|
6
|
Erme devrelerine bağlı olarak hasat
|
|
7
|
Erme devrelerine bağlı olarak hasat
|
|
8
|
Serin iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri
|
|
9
|
Serin iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri
|
|
10
|
Buğday yetiştiriciliği
|
|
11
|
Buğday yetiştiriciliği
|
|
12
|
Arpa yetiştiriciliği
|
|
13
|
Yulaf yetiştiriciliği
|
|
14
|
Çavdar ve Tritikale yetiştiriciliği
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Anonim, Tarla Bitkileri, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No:1569, 2009.
|
Yardımcı Kitap
|
Yürür, N. Serin İklim Tahılları, Uludağ Üni. Ziraat Fak. Ders Kitabı Yayın No:7-030-0256, Bursa, 1994.
|
Dersin Amacı
|
Tarla bitkileri programı öğrencilerinin mesleki öğreniminde; Tahılların genel özellikleri ile serin ve sıcak iklim tahılları arasındaki başlıca benzerlik ve farklılıkları öğrenmek, Serin iklim tahıl cinsleri hakkında güncel bilgiye sahip olmak, Serin iklim tahıl yetiştiriciliğinin esaslarını öğrenmek,
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
4
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
2
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
3
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
5
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
3
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
5
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
3
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
3
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
5
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
5
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
1
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
3
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
3
|