ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süs Bitkileri Yetiştiriciliği YTB219 GÜZ-BAHAR 1+1 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Plant Systematics and purpose of binomial nomenclature, class, order, family, genus, species, sub-species and learn the concepts of some sort.
    2-Classify plants in the world in general.
    3-Recognition of morphological features of plants that make up the outside of the plant used and will have information on vegetative and generative organs.
    4-Pursuing an overview of some important crops distinguishes between ornamental plants.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler20122
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   73
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,43 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerin genel olarak sınıflandırılması, bitkilerde ikili (binomiyal) isimlendirme ve isimlendirmede Latince kullanımı, sınıf, takım familya, cins, tür, alttür, varyete ve çeşit kavramları ve örnekler K1 K5
    2 Dünyadaki bitkilerin ve süs bitkilerinin sınıflandırılması ve genel özellikleri K1 K5
    3 Bitkilerin vejetatif ve generatif organları ile ilgili genel özellikler ve bu organların görevleri, farklı cins ve türlerden tanımlayıcı örnekler K2 K5
    4 Süs bitkilerinde üretim yöntemleri K2 K5
    5 Dış mekanda kullanılan ağaç ve çalılardan bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    6 Dış mekanda kullanılan ağaç ve çalılardan bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    7 Dış mekan süs bitkilerinden sarılıcı tırmanıcı özellikte bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    8 Dış mekan süs bitkilerinden sarılıcı tırmanıcı özellikte bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    9 Dış mekan süs bitkilerinden sarılıcı tırmanıcı özellikte bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    10 İç mekan süs bitkilerinden önemli bazı cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    11 İç mekan süs bitkilerinden önemli bazı cins ve türler, genel özellikleri K3 K5
    12 Ülkemizde kesme çiçek olarak yetiştirilen bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K4 K5
    13 Ülkemizde kesme çiçek olarak yetiştirilen bazı önemli cins ve türler, genel özellikleri K4 K5
    14 Mevsimlik çiçeklerden önemli bazı cins ve türler, genel özellikleri K4 K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Yaltırık, F., Efe, A., 2000; Dendroloji Ders Kitabı, Gymnospermae-Angiospermae. İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, İ.Ü. Yayın No:4265, O.F. Yayın No:465, 382 s., İstanbul. K2 Uzun, G., Yılmaz, M., 1983. Seralarda Kesme Çiçek Yetiştiriciliği, Çukurova Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Yayınları: 169, Ders Kitabı: 1 Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 79 s.
    Yardımcı Kitap K3 Uzun, G., Türkiye İç Mekan Bitkileri Tanıtım Kitabı. Floraplus Yayıncılık, İstanbul, 80 s. K4 Yücel, E., 2004. Türkiye?de Yetişen Çiçekler ve Yer Örtücüler. ETAM Matbaası, Eskişehir, 351 S.
    Dersin Amacı To introduce ornamental plants used in landscaping works
    Dersin İçeriği Overall classification of ornamental plants, ornamental plants in Turkey and seen the world and the general properties, production methods in ornamental plants, outdoor, and general information about features about the interior and cut flowers
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 5
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 5
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, -
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 4
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, 4
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster