|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Entomoloji tanımı, böcek sistematiği ve önemi
|
K1 K2
|
|
2
|
Entomoloji tanımı, böcek sistematiği ve önemi
|
K1 K2
|
|
3
|
Böcek morfolojisi, böcek ökolojisi
|
K1 K2
|
|
4
|
Böcek morfolojisi, böcek ökolojisi
|
K1 K2
|
|
5
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Entegre Mücadele, Kültürel mücadele
|
K1 K2
|
|
6
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Entegre Mücadele, Kültürel mücadele
|
K1 K2
|
|
7
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Fiziksel, Mekaniksel Mücadele
|
K1 K2
|
|
8
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Fiziksel, Mekaniksel Mücadele
|
K1 K2
|
|
9
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Biyolojik mücadele ajanları ve mücadele yöntemleri
|
K1 K2
|
|
10
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Biyolojik mücadele ajanları ve mücadele yöntemleri
|
K1 K2
|
|
11
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Kimyasal Mücadele
|
K1 K2
|
|
12
|
Tarla Bitkileri Zararlıları ile mücadele yöntemleri - Kimyasal Mücadele
|
K1 K2
|
|
13
|
Tahıl Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
14
|
Tahıl Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
15
|
Endüstri Bitkileri Zararlıları yaşam döngüleri
|
K1 K3
|
|
16
|
Endüstri Bitkileri Zararlıları yaşam döngüleri
|
K1 K3
|
|
17
|
Endüstri Bitkileri Zararlıları mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
18
|
Endüstri Bitkileri Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
19
|
Yemeklik Baklagil Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
20
|
Yemeklik Baklagil Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
21
|
Yem Bitkileri Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
22
|
Yem Bitkileri Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
23
|
Depolanmış Ürün Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
24
|
Depolanmış Ürün Zararlıları, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
25
|
Yumuşakçalar, Kemirgenler, kuşlar, tarla çekirgesi, yaban hayatı canlıları ( ayı,domuz,sincap vs.), yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
26
|
Yumuşakçalar, Kemirgenler, kuşlar, tarla çekirgesi, yaban hayatı canlıları ( ayı,domuz,sincap vs.), yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
27
|
Yararlı Zararlılar, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
|
|
28
|
Yararlı Zararlılar, yaşam döngüleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 K3
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
|
Kaynaklar
|
K1 Anonim,2008. Zirai Mücadele Teknik Talimatları , Cilt 2 .260 sayfa
K2 Toros,Maden ve Sözeri,1999. Tarımsal savaşım yöntem ve ilaçları ders kitabı.yayın No : 1508 , 417 sayfa
|
|
Yardımcı Kitap
|
K3 Çobanoğlu.S, 2005. Tahıl, Baklagil ve Yem Bitkileri Zararlıları, Ders Notları. Ankara Üniv.Zir.Fak. (Power point ders sunumu).
|
|
Dersin Amacı
|
Ders kapsamında; Böcekler ile ilgili genel özellikler, Böcek morfolojisi ve ökolojisi, Tarla Bitkileri zararlıları ve mücadele yöntemleri hakkında bilgi edinmek
|
|
Dersin İçeriği
|
Entomoloji kavramı, böcek morfolojisi ve ökolojisi, tarla bitkileri zararlıları ile mücadele yöntemleri ( entegre, kültürel, fiziksel, mekaniksel, kimyasal, biyolojik) , Tahıl zararlıları, endüstri bitkileri zararlıları, yem bitkileri zararlıları, yemeklik baklagil bitkileri zararlıları ve depolanmış ürün zararlılarının genel özellikleri mücadele yöntemleri, yumuşakçalar vb. genel özellikleri, yararlı zararlıların yaşam döngüleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
5
|
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
5
|
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
4
|
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
5
|
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
4
|
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
-
|
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
4
|
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
-
|
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
3
|
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
4
|
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
4
|
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
4
|
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
-
|
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
-
|
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
-
|