ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bahçe Bitkileri YTB221 GÜZ-BAHAR 2+0 Fakülte S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bahçe bitkilerine giren meyve, sebze ve süs bitkilerinin önemli türleri ile bağı tanır
    2-Bahçe bitkilerinin biyolojilerini öğrenir
    3-Genel çoğaltma tekniklerini bilerek, bunları tür bazında uygular
    4-Bahçe bitkileri türlerinin yetiştiriciliğindeki temel sorunları ortaya koyabilme ve bunları çözer
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011010
    Proje0000
    Laboratuar 0428
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011313
    Diğer 10199
    Toplam İş Yükü(Saat)   68
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,27 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bahçe bitkileri kapsamına giren meyve, sebze ve süs bitkileri ile bağın tanımı, önemi, sınıflandırılması
    2 Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri, çiçek yapısı, tozlanma ve döllenme durumları
    3 Bahçe bitkilerinin biyolojik özellikleri, çiçek yapısı, tozlanma ve döllenme durumları
    4 Meyve ağaçlarında görülen eşeysel uyuşmazlıklar
    5 Bahçe bitkilerinin iklim istekleri
    6 Bahçe bitkilerinin toprak istekleri
    7 Önemli meyve ve sebze türlerinin ekolojik istekleri açısından irdelenmesi
    8 Önemli meyve ve sebze türlerinin ekolojik istekleri açısından irdelenmesi
    9 Bahçe bitkilerinde generatif çoğaltma yöntemi ve uygulanması
    10 Bahçe bitkilerinde vejetatif çoğaltma yöntemleri ve uygulamaları
    11 Meyve bahçesi ve bağ tesisi
    12 Sebze bahçesi tesisi
    13 Önemli kesme çiçek ve iç mekan süs bitkilerinin tanıtımı ve yetiştirilmesi
    14 Bazı dış mekan süs bitkileri hakkında genel bilgiler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şebnem KUŞVURAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Ağaoğlu, Y. S. ve ark. Genel Bahçe Bitkileri, Ankara Üniv. Ziraat Fak. Vakfı Yayınları, No:4, Ankara, 2001. Ülkümen, N. Bağ-Bahçe Ziraatı, Atatürk Üniv. Yay: 275, Erzurum, 1973.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; bahçe bitkileri konusu içinde yer alan meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri türlerini tanımasını, bunların yetiştiriciliği hakkında temel bilgileri öğrenerek, bu bilgiler ışığında bahçe tesisi ve yetiştiriciliğine başlayabilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir. 4
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir. 5
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir. 4
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur. 4
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur. 4
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır. -
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir. 4
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir. -
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. -
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. 3
    11 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
    12 Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster