Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki korumanın tanımı, önemi ve genel kavramları
|
K1 K2
|
2
|
Entomolojinin tanımı, böceklerin genel özellikleri ve yapıların tanıtılması
|
K1
|
3
|
Böcek setleri (Orthoptera, Hemiptera, Homoptera, Coleoptera, Lepidoptera, Diptera, Hymenoptera)
|
K1 K3
|
4
|
Böcek türleri ve zarar şekilleri
|
K1 K3
|
5
|
Nematodların tanımı ve genel özellikleri
|
K1 K3
|
6
|
Akarların tanımı ve genel özellikleri
|
K1 K3
|
7
|
Entomopatojen ve fitopatojenlerin sınıflandırılması
|
K1 K3
|
8
|
Fitopatolojinin tanımı, genel özellikleri (funguslar, bakteriler ve virüsler)
|
K2 K4
|
9
|
Funguslarda bitki patojeni yapıları ve genel özellikleri
|
K2 K4
|
10
|
Fungusların sınıflandırılması
|
K2 K4
|
11
|
Bitki patojenik bakterilerinin tanımı ve genel özellikleri
|
K2 K4
|
12
|
Bitki patojen virüslerinin tanımı ve genel özellikleri
|
K2 K4
|
13
|
Herboloji tanımı, önemi ve temel kavramları
|
K2 K4
|
14
|
Yabancı otlar ve sınıflandırılması ve mücadele yöntemleri
|
K2 K4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Genel Entomoloji, 9. Baskı, Birlik Matbaacılık ve Yayıncılık, Akif Kansu
K2 Genel Fitopatoloji, 4. Baskı, Anadolu Üniversitesi yayını no:2293, Açıköğretim Fakültesi yayını no:1290, Şubat ,2016.
|
Yardımcı Kitap
|
K3 Yaşamın Temel Kuralları, Omurgasızlar/ Böcekler, Entomoloji, CiltII-KısımII, 9. Baskı, Meteksan, Ali Demirsoy.
K4 Özer, Z., Kadıoğlu, İ., Önen, H., Tursun, N. Herboloji (Yabancı Ot Bilimi), GOP Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 20, Ders notları serisi No: 10, 1998.
|
Dersin Amacı
|
Bitki Korumanın önemi, zirai mücadele ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, tarımsal alanlarda kayıplara neden olan zararlı, hastalık ve yabancı otların tanıtılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Bitki Korumanın tanımı, Genel entomoloji ve genel fitopatoloji kavramları, Bitkilerde hastalık ve zarara sebep olan etmenlerin genel özellikleri ve bu etmenler ile mücadelede kullanılan yöntemler, Herboloji tanımı ve yabancı otlar ile mücadele yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
1
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
2
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
1
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
1
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
1
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
2
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
1
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
1
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
3
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
1
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
2
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
4
|