Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki korumanın tanımı, önemi ve genel kavramları
|
K1 K2
|
2
|
Entomolojinin tanımı, böcek morfolojisi, böcek anatomi ve fizyolojisi
|
K1 YK1
|
3
|
Böceklerin sınıflandırılması (Orthoptera, Hemiptera, Homoptera, Coleoptera, Lepidoptera, Diptera, Hymenoptera vs.) ve zarar şekilleri
|
K1 YK1
|
4
|
Nematodların genel özellikleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 YK1
|
5
|
Akarların genel özellikleri ve mücadele yöntemleri
|
K1 YK1
|
6
|
Bitki zararlıları ile mücadele yöntemleri
|
K1 YK1
|
7
|
Entomopatojen ve fitopatojenlerin sınıflandırılması
|
K1 K2 YK1 YK2
|
8
|
Fitopatolojinin tanımı, hastalık kavramı ve hastalığa sebep olan faktörler
|
K2 YK2
|
9
|
Konukçu bitkide meydana gelen yapısal ve fizyolojik değişimler
|
K2 YK2
|
10
|
Fungusların genel özellikleri, neden olduğu bitki hastalıkları ve mücadele yöntemleri
|
K2 YK2
|
11
|
Bakterilerin genel özellikleri, neden olduğu bitki hastalıkları ve mücadele yöntemleri
|
K2 YK2
|
12
|
Virüslerin genel özellikleri, neden olduğu bitki hastalıkları ve mücadele yöntemleri
|
K2 YK2
|
13
|
Yabancı otlar ve mücadele yöntemleri
|
K3 YK3
|
14
|
Bitki hastalıkları ve mücadele yöntemleri
|
K2 YK2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
|
Kaynaklar
|
K1 Genel Entomoloji, 9. baskı, Prof.Dr. İ.Akif Kansu, Kıvanç Basımevi, Ankara, 2000.
K2 Dolar S, Demirci E, Basım H , Demirci F , Elibüyük İÖ. Fitopatoloji , 2012, 3. Baskı, Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2293, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1290, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
K3 Herboloji (Yabancı Ot Bilimi) Cilt 1 ve Cilt 2, 2003. Özer, Z., Kadıoğlu, İ., Önen, H. ve Tursun, N., GOP Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 20, Kitaplar Serisi No: 10, 579 s.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Yaşar B, Karaca İ, Özgökçe MS, Durmuşoğlu E, Kazak C, Gözel U. Entomoloji, 2011, 1. Baskı. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2355, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1352, Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
YK2 Baykal, N., 1992. Fitopatoloji, Uludağ Üniversitesi Yayınları. 368s, Bursa.
YK3 Yabancıotlar ve Mücadele Prensipleri, 2009. Ahmet Güncan, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi, 282 s., ISBN 975-448-157-1
|
Dersin Amacı
|
Bitki Korumanın önemi, zirai ilaçlar hakkında temel bilgilerin verilmesi ve tarım alanlarında kayıplara neden olan zararlı, hastalık ve yabancı otların tanıtılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Bitki Korumanın Tanımı, Genel entomoloji ve genel fitopatoloji kavramları, Bitkilerde hastalık ve zarara neden olan faktörlerin genel özellikleri ve bu faktörlerle mücadelede kullanılan yöntemler, Bitki biliminin tanımı ve yabancı otlarla mücadele yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularını değerlendirir.
|
1
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi geliştirir.
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi geliştirir.
|
2
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisine sahip olur.
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisine sahip olur.
|
1
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma, uygun materyal ve yöntemi belirleme, sorunları çözmede sorumluluk alır.
|
1
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme bilincini gösterir.
|
1
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüvenini gösterir.
|
2
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
|
1
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
1
|
11
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi, yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
|
2
|
12
|
Alanıyla ilgili çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma bilincini gösterir.
|
3
|