Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitki korumanın tanımı, önemi ve genel kavramlar
|
|
2
|
Entomolojinin tanımı, böceklerin genel özellikleri ve yapıların tanıtılması
|
|
3
|
Böcek takımları (Orthoptera, Hemiptera, Homoptera, Coleoptera, Lepidoptera, Diptera, Hymenoptera)
|
|
4
|
Böcek takımları ve zarar şekilleri
|
|
5
|
Nematodların tanımı ve genel özellikleri
|
|
6
|
Akarların tanımı ve genel özellikleri
|
|
7
|
Ara sınav
|
|
8
|
Fitopatolojinin tanımı, genel özellikleri (fungus, bakteri ve virüs)
|
|
9
|
Bitki patojeni funguslarda bulunan yapılar ve genel özellikleri
|
|
10
|
Fungusların sınıflandırılması
|
|
11
|
Bitki patojeni bakterilerin tanımı ve genel özellikleri
|
|
12
|
Bitki patojeni virüslerin tanımı ve genel özellikleri
|
|
13
|
Herbolojinin tanımı, önemi ve temel kavramlar
|
|
14
|
Yabancı otlar ve sınıflandırılması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Genel Entomoloji, 9. Baskı, Birlik Matbaacılık ve Yayıncılık, Akif Kansu
Özer, Z., Kadıoğlu, İ., Önen, H., Tursun, N. Herboloji (Yabancı Ot Bilimi), GOP Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 20, Ders notları serisi No: 10, 1998.
|
Yardımcı Kitap
|
Yaşamın Temel Kuralları, Omurgasızlar/ Böcekler, Entomoloji, CiltII-KısımII, 9. Baskı, Meteksan, Ali Demirsoy.
|
Dersin Amacı
|
Bitki Korumanın önemi, zirai mücadele ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, tarımsal alanlarda kayıplara neden olan zararlı, hastalık ve yabancı otların tanıtılması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma,
|
1
|
2
|
İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
|
3
|
3
|
Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi,
|
2
|
4
|
Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi,
|
3
|
5
|
Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi,
|
1
|
6
|
Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi,
|
1
|
7
|
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
1
|
8
|
Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni,
|
2
|
9
|
Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi,
|
1
|
10
|
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi,
|
1
|
11
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
2
|
12
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
|
3
|
13
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma
|
1
|
14
|
Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma,
|
2
|
15
|
Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi
|
4
|