ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel Bitki Koruma YTB124 GÜZ 2+0 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarımsal zararlılar ve özellikleri ile ilgili bilgilere sahip olur.
    2-Tarımsal hastalıklar ve özellikleri ile ilgili bilgilere sahip olur.
    3-Tarımsal alanlarda bulunan yabancı otlar ve özellikleri ile ilgili bilgilere sahip olur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10110
    Ödevler20000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   58
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,93 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki korumanın tanımı, önemi ve genel kavramları K1 K2
    2 Entomolojinin tanımı, böceklerin genel özellikleri ve yapıların tanıtılması K1
    3 Böcek setleri (Orthoptera, Hemiptera, Homoptera, Coleoptera, Lepidoptera, Diptera, Hymenoptera) K1 K3
    4 Böcek türleri ve zarar şekilleri K1 K3
    5 Nematodların tanımı ve genel özellikleri K1 K3
    6 Akarların tanımı ve genel özellikleri K1 K3
    7 Entomopatojen ve fitopatojenlerin sınıflandırılması K1 K3
    8 Fitopatolojinin tanımı, genel özellikleri (funguslar, bakteriler ve virüsler) K2 K4
    9 Funguslarda bitki patojeni yapıları ve genel özellikleri K2 K4
    10 Fungusların sınıflandırılması K2 K4
    11 Bitki patojenik bakterilerinin tanımı ve genel özellikleri K2 K4
    12 Bitki patojen virüslerinin tanımı ve genel özellikleri K2 K4
    13 Herboloji tanımı, önemi ve temel kavramları K2 K4
    14 Yabancı otlar ve sınıflandırılması ve mücadele yöntemleri K2 K4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğretim Görevlisi Dilek AKIN
    Kaynaklar K1 Genel Entomoloji, 9. Baskı, Birlik Matbaacılık ve Yayıncılık, Akif Kansu K2 Genel Fitopatoloji, 4. Baskı, Anadolu Üniversitesi yayını no:2293, Açıköğretim Fakültesi yayını no:1290, Şubat ,2016.
    Yardımcı Kitap K3 Yaşamın Temel Kuralları, Omurgasızlar/ Böcekler, Entomoloji, CiltII-KısımII, 9. Baskı, Meteksan, Ali Demirsoy. K4 Özer, Z., Kadıoğlu, İ., Önen, H., Tursun, N. Herboloji (Yabancı Ot Bilimi), GOP Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 20, Ders notları serisi No: 10, 1998.
    Dersin Amacı Bitki Korumanın önemi, zirai mücadele ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, tarımsal alanlarda kayıplara neden olan zararlı, hastalık ve yabancı otların tanıtılması amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Bitki Korumanın tanımı, Genel entomoloji ve genel fitopatoloji kavramları, Bitkilerde hastalık ve zarara sebep olan etmenlerin genel özellikleri ve bu etmenler ile mücadelede kullanılan yöntemler, Herboloji tanımı ve yabancı otlar ile mücadele yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Tarla bitkilerinin yetiştirilmesi, ıslahı, tohumluk üretimi, bitki genetiği, fizyolojisi, ekolojisi, biyoteknolojisi ve mera ıslahı konularında yeterli alt yapıya sahip olma, 1
    2 İlgili oldukları konulardaki sorunları saptama, tanımlama, araştırma ve çözme becerisi; bu amaçla uygun bilimsel analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi, 3
    3 Verimli ve kaliteli bir bitkisel üretim için sorunu, bu sorunun bileşenlerini ve sürecini analiz etme, bu bağlamda modern yetiştirme ve ıslahı yöntemlerini uygulama becerisi, 2
    4 Uygulamalar için gerekli modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi, 3
    5 Bitki yetiştirme, bitki genetiği ve ıslahı, bitki biyoteknolojisi, tohumculuk konularında tarla ve laboratuar koşullarında deneme planlama, deneme yapma, veri toplama, bulguları bitki yetiştirme ve ıslahı açısından yorumlama becerisi, 1
    6 Uygulama alanı ile ilgili çevreyi etkin tanıma uygun materyal ve yöntemi belirleme becerisi, 1
    7 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, 1
    8 Bireysel olarak ve disiplinli takımlarla çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, 2
    9 Sorumluluğu altında çalışanları yönetebilme becerisi, 1
    10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, 1
    11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojileri izleme, kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi 2
    12 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci, 3
    13 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma 1
    14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma, çözüm önerileri sunma ve sorumlularla paylaşma, 2
    15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster