Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, Dersin tanıtımı
|
|
2
|
İletişimin tanımı ve önemi
|
|
3
|
İletişim süreci
|
|
4
|
İletişim engelleri ve aşmanın yolları, İletişim türleri
|
|
5
|
Empatik iletişim ve Dinleme becerisi, Sempati, İletişimde sen ve ben dili
|
|
6
|
Sözel olmayan iletişim: Beden dili ile iletişim, Tartışma: Sözsüz iletişim uygulamaları
|
|
7
|
Yazışma türleri: a) resmi yazılar b) form yazılar
|
|
8
|
Yazışma türleri: a) resmi yazılar b) form yazılar
|
|
9
|
Yazışma türleri c) özel yazılar (dilekçe, özgeçmiş, iş başvuru mektupları, tebrikler.), Kaynak gösterme ve dipnot yazma
|
|
10
|
Yazışma türleri d) Örgütsel yazışma ve iş mektupları
|
|
11
|
Örgütsel İletişim
|
|
12
|
Örgütsel İletişim
|
|
13
|
Form Düzenleme ve Grafik İletişim
|
|
14
|
Bilgi Teknolojileri ve İletişim (Radyo, TV, Telefon, Internet, video konferans )
|
|
Ön Koşul
|
YOKTUR
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Fahri OLUK
|
Kaynaklar
|
Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Cumhur Erdönmez; Genel ve Teknik İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2005
|
Yardımcı Kitap
|
Hasan Tutar, Ferit Ayyıldız; Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama
Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara,2006
Üstün Dökmen; İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996
İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2010
İletişim: Kuramlar?Yaklaşımlar, Nazife Güngör, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2011
İletişim Becerileri: Anlamak ? Anlatmak ? Anlaşmak, Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli, Nobel Yayınevi, Ankara, 2010
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin kişisel iletişimlerinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek, Örgütsel ortamda gerçekleşen iletişim faaliyetlerinin farkında olmalarını sağlamak, Örgütsel iletişim araç ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilmelerini temin etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim tanımı ve iletişim süreci. Kaynak-mesaj-mesaj düzenleme ilkeleri. Kanal-alıcı-alıcının ihtiyaçları-dönüt. Sözlü iletişim (konuşma-dinleme). Sözsüz iletişim. Bir örgüt olarak okul. Örgütlerde iletişimin önemi ve iletişim çeşitleri. Etkili iletişim nedir? Etkili iletişimin özellikleri. İletişim ve insan ilişkileri. Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. İletişimsel etkililik için okul yöneticisine öneriler. İletişimsel etkililik için öğretmene öneriler. İletişim ve biz bilinci.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
|
1
|
2
|
Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme.
|
5
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
1
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
1
|
5
|
İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma
|
1
|
6
|
İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
|
1
|
7
|
İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
1
|
8
|
Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma.
|
5
|
9
|
İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
1
|
10
|
İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
1
|
11
|
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
|
3
|
12
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek.
|
1
|
13
|
Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
|
1
|
14
|
Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek.
|
1
|