ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Genel ve Teknik İletişim İSG119 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişimin engellerini ve aşma yollarını bilir.
    2-İletişimin tanımını, türlerini ve sürecini bilir
    3-Empatik iletişimi ve beden dilini bilir. Dinleme becerilerini uygular
    4-Yazışma türlerini bilir. Resmi yazışma yapar. Form yazılarını bilir.
    5-Özel ve örgütsel yazışma türlerini bilir. Özgeçmiş, ve dilekçe yazar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, Dersin tanıtımı
    2 İletişimin tanımı ve önemi
    3 İletişim süreci
    4 İletişim engelleri ve aşmanın yolları, İletişim türleri
    5 Empatik iletişim ve Dinleme becerisi, Sempati, İletişimde sen ve ben dili
    6 Sözel olmayan iletişim: Beden dili ile iletişim, Tartışma: Sözsüz iletişim uygulamaları
    7 Yazışma türleri: a) resmi yazılar b) form yazılar
    8 Yazışma türleri: a) resmi yazılar b) form yazılar
    9 Yazışma türleri c) özel yazılar (dilekçe, özgeçmiş, iş başvuru mektupları, tebrikler.), Kaynak gösterme ve dipnot yazma
    10 Yazışma türleri d) Örgütsel yazışma ve iş mektupları
    11 Örgütsel İletişim
    12 Örgütsel İletişim
    13 Form Düzenleme ve Grafik İletişim
    14 Bilgi Teknolojileri ve İletişim (Radyo, TV, Telefon, Internet, video konferans )
    Ön Koşul YOKTUR
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Fahri OLUK
    Kaynaklar Hasan Tutar, M. Kemal Yılmaz, Cumhur Erdönmez; Genel ve Teknik İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2005
    Yardımcı Kitap Hasan Tutar, Ferit Ayyıldız; Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara,2006 Üstün Dökmen; İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1996 İletişime Giriş, Aysel Aziz, Hiperlink Yayınları, İstanbul, 2010 İletişim: Kuramlar?Yaklaşımlar, Nazife Güngör, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2011 İletişim Becerileri: Anlamak ? Anlatmak ? Anlaşmak, Demet Gürüz ve Ayşen Temel Eğinli, Nobel Yayınevi, Ankara, 2010
    Dersin Amacı Öğrencilerin kişisel iletişimlerinde sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek, Örgütsel ortamda gerçekleşen iletişim faaliyetlerinin farkında olmalarını sağlamak, Örgütsel iletişim araç ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabilmelerini temin etmektir.
    Dersin İçeriği İletişim tanımı ve iletişim süreci. Kaynak-mesaj-mesaj düzenleme ilkeleri. Kanal-alıcı-alıcının ihtiyaçları-dönüt. Sözlü iletişim (konuşma-dinleme). Sözsüz iletişim. Bir örgüt olarak okul. Örgütlerde iletişimin önemi ve iletişim çeşitleri. Etkili iletişim nedir? Etkili iletişimin özellikleri. İletişim ve insan ilişkileri. Bir iletişim süreci olarak öğretme-öğrenme süreci. İletişimsel etkililik için okul yöneticisine öneriler. İletişimsel etkililik için öğretmene öneriler. İletişim ve biz bilinci.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 1
    2 Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme. 5
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma. 1
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma 1
    5 İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma 1
    6 İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak. 1
    7 İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. 1
    8 Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma. 5
    9 İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 1
    10 İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. 1
    11 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak 3
    12 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek. 1
    13 Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek. 1
    14 Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster