ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Temel Afet Sosyolojisi İSG120 BAHAR 2+0 Fak./ Üni. S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğal ve teknolojik afetleri tanır.
    2-Afetlerin sosyolojik yönünü analiz eder.
    3-Afet yönetiminde sivil toplum kuruluşlarının rolünü değerlendirir.
    4-Afetlerin uzun dönemdeki toplumsal etkileri hakkında bilgi edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Afet türleri : Doğal ve teknolojik afetler
    2 Afet araştırmalarının tarihi
    3 Sosyoloji ve afet araştırmaları
    4 Afetler ve kollektif davranış
    5 Afete örgütlü tepki
    6 Afete karşı sosyal zafiyet teorileri
    7 Afetlerin uzun dönem toplumsal etkileri
    8 Afetlerin uzun dönem toplumsal etkileri
    9 Afete örgütlü tepki
    10 Afet yönetimi ve sivil toplum kuruluşları
    11 Afet ve sosyal katmanlar
    12 Toplumsal cinsiyet ve afetler
    13 Afet sonrası tahliye ve yeniden yerleştirme
    14 Afetlerin yaş gruplarına göre sosyal etkileri , Afetler ve sosyal değişme
    Ön Koşul YOKTUR
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler

    1-)10667 10667 10667

    2-)Doktor Öğretim Üyesi Ruhan Altun Anayurt

    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Bedriye Seda KURŞUN AKTAR
    Kaynaklar Veysel Bozkurt, Deprem ve Toplum, Alfa Yayınları, İstanbul, 1999
    Yardımcı Kitap 17 Ağustos 1999 Depreminde İki Çimento Fabrikası Bir Afet Sosyolojisi Çalışması, A.Çağlar Akgüngör, Beta Yayınları, İstanbul, 2011
    Dersin Amacı Temel Afet sosyolojisi dersiyle, afetlerin salt doğal etkileriyle değil, toplumsal etkileriyle birlikte ele alınmasını ve bu konudaki bilimsel çalışmalardan elde edilen bilgi birikiminin aktarımının gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Afet türleri ve etkileri, afet araştırmaları, afet teorileri, afet ve kollektif davranış, afete örgütlü tepki, afetlerin uzun dönem toplumsal etkileri, afet yönetimi ve sivil yardım kuruluşları, afet ve sosyal katmanlar, afet ve sosyal değişme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 3
    2 Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme. 1
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma. 1
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma 1
    5 İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma 1
    6 İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak. 3
    7 İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. 3
    8 Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma. 1
    9 İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 3
    10 İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. 4
    11 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak 1
    12 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek. 3
    13 Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek. 1
    14 Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster