ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Süreç Yönetimi İSG215 GÜZ 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Süreç yönetimini tanıyabilme, iyileştirme çalışmalarına yatkın, iyileştirmeye açık konuları tespit edebilme,
    2-Süreç iyileştirme ekiplerini yönlendirebilme
    3-Süreç iyileştirmelerini hayata geçirebilme ve süreç yönetimine katılabilme yeteneği kazanmaktır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler10188
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 10166
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   90
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İş Süreçleri Ve Dikey Organizasyonlar,
    2 Süreçlerin Belirlenmesi
    3 İyi Yönetilmeyen İş Süreçlerin Belirtileri,
    4 Süreç seçimi, süreç ve alt süreç kavramları,
    5 Süreç sınıflandırma ve süreç hiyerarşisi,
    6 Süreç Yönetiminin Amaçları Ve Yararları,
    7 İş süreçlerinin iyileştirilmesi, Süreç yönetimi metotları, İyileştirme çalışma takımının oluşturulması
    8 Sürecin tanımının yapılması, Taslak planın çıkarılması, (çalışanlar ve çalışılan yer bilgilerini toplama, sürecin mevcut durumunun incelenmesi, önceliklerin belirlenmesi ve kıyaslama,)
    9 Sorunun kaynağını belirleme, çözüm önerileri geliştirme,
    10 Uygulama planının oluşturulması, İyileştirmelerin uygulanması,
    11 Uygulamanın yaygınlaştırılması, Sürekli İyileştirmenin önemi
    12 Öğretilen iyileştirme süreci metodunun uygulanacağı bir vaka çalışması, anlatım, tartışma, takım çalışması.
    13 Öğretilen iyileştirme süreci metodunun uygulanacağı bir vaka çalışması, anlatım, tartışma, takım çalışması.
    14 İş Süreçleri Ve Dikey Organizasyonlar,
    Ön Koşul Yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Eray GÖÇ
    Kaynaklar Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, Aras A.A, KalDer Yayınları, İstanbul, 2005
    Yardımcı Kitap Süreç İyileştirme, Rıdvan Bozkurt, MPM Yayınları, Ankara, 2003
    Dersin Amacı Süreç yönetimi kavramlarını, süreçlerin belirlenmesini, süreçlerin tanımlanması, süreç performans göstergeleri, ölçümü, izlenmesi, süreç iyileştirme bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, Süreç Performans Ölçümü, Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi, Süreçlerin Dökümantasyonu, Süreçlerin İyileştirilmesi, Kilit/Kritik Süreçler, Süreç Olgunluğu, Sürekli Gelişme İçin "Kaizen", Kalite Çemberleri, Problem Çözme Teknikleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. 4
    2 Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme. 2
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma. 1
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma 1
    5 İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma 1
    6 İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak. 2
    7 İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. 1
    8 Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma. 1
    9 İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 3
    10 İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. 1
    11 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak 1
    12 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek. 5
    13 Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek. 1
    14 Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster