Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İş Süreçleri Ve Dikey Organizasyonlar,
|
|
2
|
Süreçlerin Belirlenmesi
|
|
3
|
İyi Yönetilmeyen İş Süreçlerin Belirtileri,
|
|
4
|
Süreç seçimi, süreç ve alt süreç kavramları,
|
|
5
|
Süreç sınıflandırma ve süreç hiyerarşisi,
|
|
6
|
Süreç Yönetiminin Amaçları Ve Yararları,
|
|
7
|
İş süreçlerinin iyileştirilmesi, Süreç yönetimi metotları, İyileştirme çalışma takımının oluşturulması
|
|
8
|
Sürecin tanımının yapılması, Taslak planın çıkarılması, (çalışanlar ve çalışılan yer bilgilerini toplama, sürecin mevcut durumunun incelenmesi, önceliklerin belirlenmesi ve kıyaslama,)
|
|
9
|
Sorunun kaynağını belirleme, çözüm önerileri geliştirme,
|
|
10
|
Uygulama planının oluşturulması, İyileştirmelerin uygulanması,
|
|
11
|
Uygulamanın yaygınlaştırılması, Sürekli İyileştirmenin önemi
|
|
12
|
Öğretilen iyileştirme süreci metodunun uygulanacağı bir vaka çalışması, anlatım, tartışma, takım çalışması.
|
|
13
|
Öğretilen iyileştirme süreci metodunun uygulanacağı bir vaka çalışması, anlatım, tartışma, takım çalışması.
|
|
14
|
İş Süreçleri Ve Dikey Organizasyonlar,
|
|
Ön Koşul
|
Yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
-
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Eray GÖÇ
|
Kaynaklar
|
Sürdürülebilir Süreç Yönetimi, Aras A.A, KalDer Yayınları, İstanbul, 2005
|
Yardımcı Kitap
|
Süreç İyileştirme, Rıdvan Bozkurt, MPM Yayınları, Ankara, 2003
|
Dersin Amacı
|
Süreç yönetimi kavramlarını, süreçlerin belirlenmesini, süreçlerin tanımlanması, süreç performans göstergeleri, ölçümü, izlenmesi, süreç iyileştirme bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Süreçlerin organizasyon yapıları içindeki yeri, süreçlerin öğeleri, özellikleri, hiyerarşisi, süreç tanımlama, Süreç Performans Ölçümü, Performans Takibinde Dengelenmiş Hedef Karnesi, Süreçlerin Dökümantasyonu, Süreçlerin İyileştirilmesi, Kilit/Kritik Süreçler, Süreç Olgunluğu, Sürekli Gelişme İçin "Kaizen", Kalite Çemberleri, Problem Çözme Teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
|
4
|
2
|
Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme.
|
2
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
1
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
1
|
5
|
İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma
|
1
|
6
|
İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
|
2
|
7
|
İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
1
|
8
|
Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma.
|
1
|
9
|
İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
3
|
10
|
İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
1
|
11
|
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
|
1
|
12
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek.
|
5
|
13
|
Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
|
1
|
14
|
Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek.
|
1
|