Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ahlak ve etik kavramlarının tarihçesi
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Etik konusuna giriş ve temel kavramlar
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Ahlak ve İş Ahlakı kapsamı
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
İş Ahlakının Teorik Temelleri
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Örgütsel Ahlak ve Yöneticilik
|
K1--Bölüm-2
|
6
|
Ahlaki ikilem ve ahlaki karar verme süreci,
|
K1-Bölüm-2
|
7
|
Ahlaki Olmayan Davranışları Bildirme, İş Ahlakının Kurumsallaştırılması
|
K1-Bölüm-2
|
8
|
Etik liderlik -Etik Karar Alma Süreci
|
K1-Bölüm-3
|
9
|
Etik Karar Almada Örgütsel Faktörler
|
K1-Bölüm-3
|
10
|
Paydaş ilişkileri yönetimi ve kurumsal sosyal sorumluluk
|
K1-Bölüm-3
|
11
|
İşgörenlere yönelik sorumluluklar - Tüketicilere ve rakiplere yönelik sorumluluk
|
K1-Bölüm-4
|
12
|
Sosyal sorumluluk faaliyetlerinde sivil toplum örgütlerinin rolü ve önemi
|
K1-Bölüm-4
|
13
|
Ekolojik- Çevreye Yönelik sorumluluklar, Hissedarlara Yönelik sorumluluklar
|
K1-Bölüm-5
|
14
|
Teknolojik gelişmelere İlişkin ahlaki Sorumluluklar: Mülkiyet
|
K1-Bölüm-5
|
Ön Koşul
|
Yoktur.
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Murat ERCAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Öğretim Görevlisi Murat Ercan
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Dr. Eray GÖÇ
|
Kaynaklar
|
K1 Özgener, Ş. (2014). İş Ahlakının Temelleri, Nobel. Bektaş, Ç. (2016). İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Beta. Çeşitli makale ve kaynaklar.
K2 İş Etiği, Ömer Torlak, Hasan Ünder, Aziz Şeker, Aydem Çiftçioğlu, Zeyyat Sabuncuoğlu, Umut Koç, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 2013
|
Yardımcı Kitap
|
K3 İş Etiği Verimli İnanç, Larry Luddell, Çeviri; Nur Nivan Haberci Basın Yayın, İstanbul, 2007
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, geleceğin yöneticilerine, İş Ahlakı kavramını tanıtmak, İş Ahlakı ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk kavramlarının işletmenin başarısı üzerindeki etkilerini açıklamak.
|
Dersin İçeriği
|
Etik, ahlak, etik teorileri, ahlak ve ekonomi, paydaşlar ve işletmeler, işletmelerin sorumlulukları, sosyal sorumluluk, sosyal girişimcilik konuları ele alınacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak.
|
3
|
2
|
Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme.
|
5
|
3
|
En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma.
|
3
|
4
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
|
5
|
5
|
İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma
|
4
|
6
|
İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak.
|
3
|
7
|
İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak.
|
4
|
8
|
Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma.
|
4
|
9
|
İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak.
|
2
|
10
|
İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
5
|
11
|
Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak
|
5
|
12
|
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek.
|
4
|
13
|
Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek.
|
3
|
14
|
Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek.
|
4
|
15
|
İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Tekniker Seviyesinde Mevzuat Bilgisine Sahip Olmak
|
5
|