ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İletişim Teknikleri İSG249 GÜZ 2+0 Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-İş Sağlığı ve Güvenliğinde karşılıklı iletişim becerilerini artırır ve uygular.
    2-Empati kurarak, muhatabın durumuna uygun davranışlar sergiler.
    3-İletişimde mütekellim, muhatap, maksat ve makam unsurlarını yerli yerinde kullanır.
    4-İletişimde yaşadığı üslup ve tarz hatalarını azaltır.
    5-Saygı ve sevgi kurallarının özeti olan adab-ı muaşeret kurallarını benimser, onlara uygun davranışlar sergiler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   55
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,83 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişimde temel kavramlar. İletişim çeşitleri düzeyleri, iletişim türleri. K1
    2 Konuşma, dinleme, anlama ve anlaşma. K1
    3 Tanışma, diyalog, tartışma, danışma, istişare, müşavere, muhabbet. K1
    4 İletişim planları. K1
    5 Kişisel iletişim algısı. İletişim döngüsü. K1
    6 İzlenim ve imaj. Algılama. Empatik iletişim. K1
    7 Sözlü ve sözsüz iletişim. Konuşmada üslup, tarz. K1
    8 Beden dili. Selamlaşma, duruş, bakış, mimik, mesafe alanı. K1
    9 Tepki verme K2
    10 Olumlu İletişim K2
    11 Olumsuz İletişim K2
    12 Soru Sorma K2
    13 Kendini anlatma penceresi K2
    14 Güvengenlik K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Seçil AYANOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Seçil AYANOĞLU
    Kaynaklar K1.Tutar, H. , Yılmaz, M. K., Eroğlu, Ö. (2017). Genel ve Teknik İletişim. Seçkin Yayıncılık. Ankara. K2. Voltan Acar, N. (2015). İnsan İlişkileri İletişim. Nobel. Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Aytürk, N. (2014). Protokol Bilgisi. Nobel. Ankara
    Dersin Amacı İletişimdeki üslup ve tarz hatalarının giderilmesi. Muhatabın ahvaline uygun iletişim tekniğinin seçilmesi. Empati kabiliyetinin geliştirilmesi. Adab-ı muaşeret hususlarına ve protokol ve nezaket kurallarına uyulması.
    Dersin İçeriği İletişimde temel kavramlar. İletişim çeşitleri düzeyleri, iletişim türleri. Konuşma, dinleme, anlama ve anlaşma. Tanışma, diyalog, tartışma, danışma, istişare, müşavere, muhabbet. İletişim planları. Kişisel iletişim algısı. İletişim döngüsü. İzlenim ve imaj. Algılama. Empatik iletişim. Sözlü ve sözsüz iletişim. Konuşmada üslup, tarz. Kelamın dört unsuru, mütekellim, muhatap, maksat ve makam. Beden dili. Selamlaşma, duruş, bakış, mimik, mesafe alanı. Dinleme türleri. Aktif - pasif dinleme, etkin dinleme. Soru sorma ve yanıt verme. Dinleme türleri. İletişimde yazışma teknikleri. Toplum önünde konuşma ve hitabet. Diksiyon ve sözel iletişim becerileri. Tavır ve davranışlarda ahenk. Kurumsal iletişim. Yetişkin eğitimi. İletişimde örf, adet, edep, adap. Saygı ve nezaket kuralları. Giyim, tarz, kıyafet. Adab-ı muaşeret ve nezaket ile protokol kuralları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Üretim süreçlerini analiz ederek çalışma ortamında oluşabilecek iş güvenliği risklerini tanımlayabilme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. -
    2 Takım ruhu ile çalışabilme yeteneğini geliştirme. 3
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma. -
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma -
    5 İşçi sağlığı ve iş güvenliği hakkında hukuki ve mesleki açıdan muhakeme becerisi kazanma 2
    6 İş Güvenliği malzemelerini, uyarı ve tehlike işaret ve levhalarını tanımak, özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve amacına uygun kullandırma yetkinliğine sahip olmak. -
    7 İş güvenliği eğitimleri planlama ve uygulama becerisine sahip olmak. -
    8 Toplumla iletişim kurma becerisi kazanma. 4
    9 İş güvenliği ve sağlığına yönelik ölçüm teknikleri ve metotları hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. -
    10 İşçi sağlığının korunabilmesi ve oluşabilecek meslek hastalıklarının engellenebilmesi için alınması gereken temel önlemler hakkında bilgi sahibi olmak. -
    11 Ekip çalışmasına yatkın, sorumluluk alma özgüveni olan, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisini kazanmak 2
    12 İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili periyodik kontroller sürecini düzenleyebilmek. -
    13 Kayıt ve raporlama faaliyetlerini yürütebilmek. 3
    14 Sektörlere yönelik spesifik bilgi sağlayabilmek. -
    15 İş Sağlığı ve Güvenliği Alanında Tekniker Seviyesinde Mevzuat Bilgisine Sahip Olmak -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster