ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sporda Liderlik ve Grup Dinamiği II SSİ106 BAHAR 2+1 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Özelliklerine göre grupları tanır ve sınıflandırır
    2-Tanıdığı yöneticilerin liderlik tarzlarını sağlıklı değerlendirir.
    3-Sporda liderlik tarzlarını anlar ve ortama göre uygulamaya çalışır
    4-Sporda liderlik kavramını kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler2011414
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   106
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,53 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Grup Nedir? K1 Bölüm 11-32
    2 Grup Süreçleri K1 Bölüm 35-54
    3 Liderlik Teorileri ve Stilleri K1 Bölüm 57-68
    4 Liderlik Teorileri ve Stilleri K1 Bölüm 71-80
    5 Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği K1 Bölüm 82-108
    6 Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri K1 Bölüm 111-144
    7 Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri K1 Bölüm 147-174
    8 Ara Sınav
    9 Grup dinamiği ve sportif performans K1 Bölüm 177-212
    10 Grup Dinamiği Ve Sportif Performans K1 Bölüm 215-240
    11 Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme K1 Bölüm 243-338
    12 Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme K1 Bölüm 341-384
    13 Grup Yönetim Deneyimi K1 Bölüm 387-452
    14 Grup Yönetim Deneyimi K1 Bölüm 455-516
    15 Yıl sonu dersin kazanımları ( FeedBack) K1 Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Koordinatör Öğretim Görevlisi Oğuzhan ACIBUNAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1, Demirci A., Demirci E., Demirci N., Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Nobel Yayınları, Ankara
    Yardımcı Kitap K-2. Demirci A., Demirci E., Demirci N.(2011) Oyunlarla Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi, Ankara
    Dersin Amacı Bu dersin amacı sporda liderliğin önemini tanıtmak, sporda liderlik teorileri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve grup dinamikleri açısından sporda liderliğin grup içinde oynadığı rol ve fonksiyonları değerlendirmektir.
    Dersin İçeriği Grup Nedir, Grup Süreçleri, Liderlik Teorileri ve Stilleri, Liderlik Teorileri ve Stilleri, Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği, Sportif Faaliyetlerde Grup Dinamiği Oluşturma Yöntemleri, Grup Dinamiği Ve Sportif Performans, Kişisel Gelişim İçin Bir Grup Yaşantısı Geçirme, Grup Yönetim Deneyimi, Yıl sonu dersin kazanımları ( FeedBack)
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sivil savunma ve itfaiyecilikte kullanılan araç gereç ve malzemelerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olabilir, ekipmanın operasyonlarda kullanım şekillerini öğrenebilir ve olay sonrası bakım ve temizliğini yapar. -
    2 Sivil savunma ve itfaiyecilikte tehlikeli kimyasal maddeler hakkında bilgi sahibi olabilir, numune toplama kitlerini kullanabilir ve bu maddelere karşı müdahale organizasyonlarını yönetir. -
    3 En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurma -
    4 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma -
    5 Sivil savunma ve itfaiyecilikte afet ve acil durumlar öncesinde gerekli planları hazırlayabilir, esnasında kısa sürede müdahale organizasyonlarını yönetebilir, sonrasında ise hasar tespit çalışmalarını yapabilir. Olay yeri inceleme yöntemlerini kullanarak olayın çıkış sebeplerini belirleyebilir ve rapor hazırlayabilir. 3
    6 İtfaiyenin temel esasları olan yanma ve yangın bilgisi, ekiplerin kurulumu ve görev dağılımları, yangına müdahale yöntemleri, itfaiye teşkilatının tarihçesi, misyonu, itfaiye eğitimlerinin standartları, itfaiye mevzuat ve yönetmeliklerinin uygulanması, yapılarda proje bilgisini uygulayabilme ve yerinde denetim çalışması gibi konularda beceri sahibi olabilir. -
    7 Sivil savunma ve itfaiyecilikte arama ve kurtarma yöntemlerini öğrenerek, gerekli olan ekipmanın niteliklerini ve doğru kullanım şekillerini öğrenir. 2
    8 Hava alanlarında görev yapan hava arama kurtarma ekibinin (ARFF) görev tanımını, standartlarını, çalışma prensiplerini ve operasyon yöntemlerini kullanarak liderlik yapabilir ve olay yerini yönetir. 4
    9 Sivil savunma ve itfaiyecilikte görev yapan personelin mesleğin etik kurallarını öğrenme, kişisel yeterlilik, fiziksel güce sahip olma ve ekip ruhunun önemini kavrar. 4
    10 İtfaiyecilikte spesifik nitelik taşıyan orman yangınları, deniz yangınları ve endüstriyel yangınlar hakkında bilgi sahibi olmak, bu tür yangınlara karşı operasyon bilgisine sahip olabilir, olayı ve müdahale ekiplerini yönetir. 3
    11 Sivil savunma ve itfaiyecilikte gerekli olan fiziksel yeterliliği kazanabilir, grup içi dinamizmi sağlayabilir ve bulunduğu coğrafyayı doğru analiz eder. 4
    12 Afet ve acil durumlarda harita ve kroki okuyabilir, pusulayı etkin kullanır. -
    13 Afet ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibi olabilir. Etkili bir iletişim becerisi kazanarak olay yerine müdahale çalışmalarına liderlik edebilir ve grup içerisinde etkin çalışır. 4
    14 Afet ve acil durumlarda temel ilk yardım uygulamalarını etkin bir şekilde kullanabilir ve karşılaşacağı psikolojik durumları doğru yönetir. 3
    15 Temel hukuki bilgiye ve mevzuat bilgisine sahip olabilir ve bunları kullanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster