Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormancılıkta kullanılan temel kavramlar
|
K1
|
2
|
Türkiye`de ormancılık teşkilatı ve tarihi.
|
K1
|
3
|
Ormanın tanımlanması, Türkiye ve Dünyada orman varlığı
|
K1
|
4
|
Orman işletmeciliğinde orman fonksiyonlarının önemi
|
K1
|
5
|
Ormancılığın amacı, ormancılık ilkeleri
|
K1
|
6
|
Ormanların korunması, geliştirilmesi ve bakım faaliyetleri
|
K1
|
7
|
Ormancılık tipleri ve orman alanlarının avlak olarak kullanımı
|
K1
|
8
|
Türkiye`de ormancılık faaliyetleri
|
K1
|
9
|
Ormancılık faaliyetlerinin çıktılarının sınıflandırılması
|
K1
|
10
|
Ormancılıkta orman, bitki ve hayvan envanterinin önemi
|
K1
|
11
|
Ormancılık faaliyetlerinin sürdürülmesinde paydaşların rolü
|
K1
|
12
|
Orman-insan ilişkilerinde yasal düzenlemeler
|
|
13
|
Ormancılık faaliyetlerinde iş güvenliği ve sağlığı
|
|
14
|
Türkiye`de korunan alanların (milli park, tabiat parkı, tabiat anıtı ve tabiatı koruma alanı vs) tanımı ve örnekleri
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Eraslan, İ. 1983: Ormancılık Bilgisi. İ.Ü. Or. Fak. Yay. No: 3146/343, 214 sayfa
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Türker, M. F. (2010). Orman Mühendisliğine Giriş. T.C. AÇÜ Orman Fakültesi Yayın No: 3, 86s, Artvin 2010
YK2. Anonim, (2016) Türkiye Orman Varlığı. Orman ve Su İşleri Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğü Orman İdaresi ve Planlaması Daire Başkanlığı. s:25, Ankara.
YK3. Ok, K. (1999). Orman kaynakları planlaması ve aşamalı yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 49(1-2-3-4), 45-64.
YK4. Ok, K., & Koç, M. (2018). Türkiye?de odun dışı orman ürünlerinin planlanmasında yöntem ve yaklaşım sorunu. Türkiye Ormancılık Dergisi, 19(4), 391-402.
YK5. Akyol, A., Serhat, O. R. A. L., Türkoğlu, T. (2017). Orman Amenajman Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar: İzmir Orman Bölge Müdürlüğü Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22, 460-469.
YK6. Tunay, M., & Emir, T. (2015). Ormancılık üretim işlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin yasal çerçevede değerlendirilmesi. Türkiye Ormancılık Dergisi, 16(2), 195-202.
YK7. Yılmaz, A. (2018). Orman, Köylü ve Devlet: Ormandan Faydalanma, Koruma ve Orman Suçları Bağlamında Orman Köylüsü ve Devlet İlişkileri. Dokuz Eylül University Journal of Graduate School of Social Sciences, 20(4).
YK8. Ok, K. (1999). Orman kaynakları planlaması ve aşamalı yaklaşım. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 49(1-2-3-4), 45-64.
YK9. Anonim, (1983). 2873 Sayılı Milli Parklar Kanunu (Tarih:11/8/1983 Sayı:18132)
YK10. Anonim, (1956). 6831 Sayılı Orman Kanunu (Tarih: 08/09/1956 Sayısı: 9402)
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin genel ormancılık bilgisine sahip olması ve sosyal, hukuki ve teknik açıdan ormancılık etkinliklerinin öneminin öğrenci tarafından kavranması amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Ormancılıkta kullanılan temel kavramlar, Türkiye?de ormancılık teşkilatı ve tarihi, Türkiye ve Dünyada orman varlığı, orman işletmeciliğinde orman fonksiyonları, ormancılığın amacı, ormancılık ilkeleri ormanların korunması, geliştirilmesi ve bakım faaliyetleri, Türkiye?de ormancılık faaliyetleri, ormancılık faaliyetlerinin çıktılarının sınıflandırılması, ormancılıkta orman, bitki ve hayvan envanterinin önemi, ormancılık faaliyetlerinin sürdürülmesinde paydaşların rolü, orman-insan ilişkilerinde yasal düzenlemeler, ormancılık faaliyetlerinde iş güvenliği ve sağlığı ve Türkiye?de korunan alanlar ders içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
5
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
-
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
-
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
4
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
5
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
-
|