ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ormancılıkta Harita ve Arazi Bilgisi AYH109 GÜZ 2+1 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harita üzerinden konum/nokta/alan, koordinat ve yön belirler
    2-Uzunluk, alan, açı ölçü birimlerini kendi içinde dönüşümünü hesaplar
    3-Ormancılık uygulamalarında kullanılan haritaları okur ve çözer
    4-Arazide elde edilen verileri CBS uygulamaları ile sayısal haritalara işler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1511010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)35188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   98
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,27 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılıkta harita ve kartoğrafya,
    2 Ölçü birimleri, ölçek kavramı K1, K2
    3 Ölçme hataları ve hata hesapları K1, K2
    4 Yatay uzunluk ve düşey uzaklık, eğim, yatay/düşey açı ölçümü K1, K2
    5 Harita çeşitleri, haritalarda özel işaretler K1, K2
    6 Haritalandırmada kullanılan projeksiyon yöntemleri K1, K2
    7 Haritaların paftalandırılması ve isimlendirilmesi K1, K2
    8 Topoğrafik haritaların okunması, enine ve boyuna profillerin oluşturulması K1, K2
    9 Ormancılıkta kullanılan haritalar
    10 Orman kadastrosunda kullanılan haritalar
    11 Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ormancılıkta kullanım alanları K1, K2
    12 ormancılıkta e-haritaların kullanımı
    13 harita üzerinde belirlenen noktanın koordinatlarını bulma
    14 koordinatları verilen noktanın haritada üzerinde yerini bulma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Önal, M., M., (2013) Arazi Ölçmeleri - Topografya. Nobel Akademik Yayıncılık No:514. S:258, Ankara. K2. Bildirici, İ., Ö., (2017) Bilgisayar Destekli Harita Yapımı. Atlas Akademi. s:113.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ormancılık uygulamalarının izleme, denetim ve yönetim aşamalarında harita kullanımını önemini kavratmak, harita temel bilgilerini öğretmek ve arazi verilerinin haritaya aktarılması ve harita okuma becerilerinin kazanılmasını sağlamak amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Ormancılıkta harita ve kartoğrafya, ölçü birimleri, ölçek kavramı, ölçme hataları ve hata hesapları, yatay uzunluk ve düşey uzaklık, eğim, yatay/düşey açı ölçümü, harita çeşitleri, haritalarda özel işaretler, haritalandırmada kullanılan projeksiyon yöntemleri, haritaların paftalandırılması ve isimlendirilmesi, topoğrafik haritaların okunması, enine ve boyuna profillerin oluşturulması, ormancılıkta kullanılan haritalar, orman kadastrosunda kullanılan haritalar, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin ormancılıkta kullanım alanları, CBS uygulaması ile harita aplikasyonu ders içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. -
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. -
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. 4
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. -
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. 4
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. 3
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster