Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Halkla ilişkiler ve iletişimin tanımı ve tarihsel gelişimi
|
K1, K2
|
2
|
Halkla ilişkilerin benzer etkinlikler ile karşılaştırılması
|
K1, K2
|
3
|
Halkla ilişkiler süreci evrelerinin değerlendirilmesi
|
K1, K2
|
4
|
Halkla ilişkilerin tekniği
|
K1, K2
|
5
|
Halkla ilişkilerde meslek ahlakı
|
K1, K2
|
6
|
Halkla ilişkilerde toplumsal sorumluluk
|
K1, K2
|
7
|
Halkla ilişkilerde hedef kitle
|
K1, K2
|
8
|
Kurum içi halkla ilişkiler ve iletişim
|
K1, K2
|
9
|
Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları
|
K1, K2
|
10
|
İletişim süreci temel ögeleri
|
K1, K2
|
11
|
İletişimin fonksiyonları ve sınıflandırılması
|
K1, K2
|
12
|
Halkla ilişkilerde etkin sunuş teknikleri
|
K1, K2
|
13
|
Örnek işletmelerde halka ilişkiler uygulamalarının incelenmesi
|
K1, K2
|
14
|
Kurumsal kimlik algısı ve tanıtım faaliyetleri
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Erkan Buğday
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Tortop, N., Özer, M. A. (2013). Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık No:774. s:360, Ankara.
K2. Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., (1999). Halkla ilişkiler, İstanbul Üniv. Yayınları, No 4225, İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencinin etkin iletişim ve etkileşim içinde gerekli temel bilgilere sahip olması ve halkla ilişkilerin nasıl gerçekleştirileceğini öğrenmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği
|
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, benzer etkinlikler ile karşılaştırılması, halkla ilişkiler süreci evreleri, tekniği, halkla ilişkilerde meslek ahlakı, toplumsal sorumluluk, hedef kitle, kurum içi halkla ilişkiler ve iletişim, iletişim araçları, temel ögeleri, iletişimin fonksiyonları ve sınıflandırılması, etkin sunuş teknikleri,
örnek işletmelerde halka ilişkiler uygulamalarının incelenmesi, kurumsal kimlik algısı ve tanıtım faaliyetleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur.
|
5
|
2
|
Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar.
|
-
|
3
|
Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
|
5
|
4
|
Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur.
|
-
|
5
|
Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır.
|
-
|
6
|
Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur.
|
5
|
7
|
Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
-
|
8
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|
9
|
Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur.
|
-
|
10
|
Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır.
|
-
|
11
|
Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır.
|
-
|
13
|
Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur.
|
-
|
15
|
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur.
|
5
|