ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Halkla İlişkiler ve İletişim AYH104 BAHAR 3+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Halkla ilişkilerin önemi ve gerekliliğini gerekçelendirir
    2-Halkla ilişkilerde iletişim araçlarını verimli ve etkin biçimde kullanacak şekilde dizayn eder
    3-Kurumsal faaliyetlerde dahilinde kurum kültürü, toplumsal sorumluluklar dahilinde etkin iletişim kurmayı tasarlar
    4-Halkla ilişkiler faaliyetlerinde hedef kitleyi kategorize eder
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler15133
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)35188
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   91
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,03 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Halkla ilişkiler ve iletişimin tanımı ve tarihsel gelişimi K1, K2
    2 Halkla ilişkilerin benzer etkinlikler ile karşılaştırılması K1, K2
    3 Halkla ilişkiler süreci evrelerinin değerlendirilmesi K1, K2
    4 Halkla ilişkilerin tekniği K1, K2
    5 Halkla ilişkilerde meslek ahlakı K1, K2
    6 Halkla ilişkilerde toplumsal sorumluluk K1, K2
    7 Halkla ilişkilerde hedef kitle K1, K2
    8 Kurum içi halkla ilişkiler ve iletişim K1, K2
    9 Halkla ilişkilerde kullanılan iletişim araçları K1, K2
    10 İletişim süreci temel ögeleri K1, K2
    11 İletişimin fonksiyonları ve sınıflandırılması K1, K2
    12 Halkla ilişkilerde etkin sunuş teknikleri K1, K2
    13 Örnek işletmelerde halka ilişkiler uygulamalarının incelenmesi K1, K2
    14 Kurumsal kimlik algısı ve tanıtım faaliyetleri K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ERKAN BUĞDAY
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Seda Erkan Buğday

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Tortop, N., Özer, M. A. (2013). Halkla İlişkiler. Nobel Yayıncılık No:774. s:360, Ankara. K2. Özdönmez, M., Akesen, A., Ekizoğlu, A., (1999). Halkla ilişkiler, İstanbul Üniv. Yayınları, No 4225, İstanbul
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Öğrencinin etkin iletişim ve etkileşim içinde gerekli temel bilgilere sahip olması ve halkla ilişkilerin nasıl gerçekleştirileceğini öğrenmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, benzer etkinlikler ile karşılaştırılması, halkla ilişkiler süreci evreleri, tekniği, halkla ilişkilerde meslek ahlakı, toplumsal sorumluluk, hedef kitle, kurum içi halkla ilişkiler ve iletişim, iletişim araçları, temel ögeleri, iletişimin fonksiyonları ve sınıflandırılması, etkin sunuş teknikleri, örnek işletmelerde halka ilişkiler uygulamalarının incelenmesi, kurumsal kimlik algısı ve tanıtım faaliyetleri dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Çalışma konusunda kuramsal ve uygulamalı temel düzeydeki güncel bilgilere sahip olur. 5
    2 Farklı özellikteki ekosistemlerin yapısındaki bütün öğeleri ve birbirleri arasındaki ilişkileri temel düzeyde kavrar. -
    3 Doğada zor koşullarda çalışabilme, çalışma alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. 5
    4 Güncel bilişim ve iletişim teknolojileri kullanımında gelişmeleri takip eder ve yeterli düzeye ulaşmış olur. -
    5 Yaban hayatının orman amenajmanına entegrasyonu ile korunan alanların belirlemesi ve yönetiminin prensiplerini öğrenerek sürdürülebilir koruma-kullanma felsefesini kazanır. -
    6 Günün getirmiş olduğu fırsatları değerlendirerek, bulunduğu kurum içerisinde ya da bireysel olarak sorumluluk üstlenerek, girişimcilik faaliyetlerinde bulunur. 5
    7 Türkiye nin yaban hayatı kaynaklarını, biyolojik çeşitliliğini ve biyo-coğrafyasını tanıyabilme, alanında saha çalışmaları yapabilme, elde edilen verileri analiz etme, istatistiksel ve eko-sosyolojik değerlendirme ve yorumda bulunabilme bilgi ve becerisine sahip olur. -
    8 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, halkla ilişkiler, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    9 Yaban hayvanlarının çeşitliliği, ekolojileri, biyolojileri, sistematikleri, envanteri, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olur. -
    10 Ormancılık, madencilik gibi insan faaliyetleri ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanır. -
    11 Ulusal ve uluslararası çevre politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrar. -
    12 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin bir şekilde kullanır. -
    13 Alanı ile ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi ve yorumlama yeteneğine sahip olur. -
    14 Alanı ile ilgili evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. -
    15 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü iletişim kurma tekniklerine hâkim olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster